Публикация
Д-р Антонова: Чрез CredoWeb проблемите на "лекарите на терен" могат да бъдат чути!
Д-р Даниела Антонова е общопрактикуващ лекар, посветила 30-годишната си практика не само на пациентите, но и на специализантите по Обща медицина, в обучението на които участва. По повод награждаването й с приза ОПЛ-Лидер на мнение за втората половина на 2022г, тя сподели мнението си относно виртуалните събития в CredoWeb и дигитализацията на здравния сектор.
Д-р Антонова, какво Ви мотивира да изразявате мнението си в CredoWeb?
Това, което ме стимулира да съм активна в платформата, е надеждата, че проблемите на "лекарите на терен" могат да бъдат чути. Знанията на лекарите се превръщат в медицина, когато се използват за повишаване здравния статус на населението. Ако лекарят няма свежи знания или има проблеми в професионалното ежедневие, това рефлектира върху пациентите и нацията като цяло.
Коя дискусия/ уебинар Ви впечатли най-много?
Нямам фаворит от виртуалните събития. Всяка гледна точка носи полза, най-вече тази, с която не съм съгласна, тъй като показва проблема от друг ъгъл. Трябва да умеем да дебатираме и да не забравяме,
че противникът често е бъдещият най-голям приятел
Освен това е много важно да уважаваме грешките си. Ако една грешка се повтаря, в цивилизованите държави се анализират причините за нея и се създават условия на превенция. За съжаление, в това отношение, сме свидетели на атавистично мислене и поведение у нас.
Дигитализацията засегна и здравния сектор. Какви са предимствата, според Вас, на виртуалното общуване?
Предимствата на дигитализацията са безспорни, но у нас са съпътствани с много проблеми. За пример ще дам регулирането на процесите на обмен на информация между ОПЛ и НЗИС. В амбулатория, в която работя като нает лекар, има още десет лекари, осем от които са специализанти по Обща медицина.
Ако назнача изследвания и консултации на даден пациент, то колегата, който е на смяна на следващия ден, няма да може да вземе информация от НЗИС за резултатите от тези изследвания и консултации, следователно няма как да продължи лечението на пациента. Ако през следващите дни ползвам болнични или отпуск, здравето на пациента става заложник на лошите съвети на колегата, който е консултирал "Информационно обслужване" по тези въпроси. И независимо, че амбулаторията е обезпечена с необходимия персонал и техника, не можем да бъдем в помощ на пациента. България е единствената държава в света, в която
дигитализацията в здравеопазването доведе до увеличаване в пъти времето за работа с документи за един пациент.
С какво CredoWeb е полезен на Вас и практиката Ви?
CredoWeb е възможност "да си сверя часовника", да получа информация за новости и така да съм по-полезна на пациентите. В нашата държава, продължаващото обучение е само фраза, която CredoWeb се опитва да изпълни със съдържание.
Какво бихте искали да има още в платформата, така че да стимулираме както Вашата активност, така и на останалите лекари?
Повече информация, поднесена на световно, академично, ниво. Като например, лекциите на проф. Поповска, които тя изнесе в началото на пандемията. Според мен трябва да има по-малко информация с рекламна цел и по-малко лектори на "научно-популярно" ниво. Имаме наистина добри асистенти, с богат международен опит, които знаят как трябва да се подготви и поднесе лекция и които имат нужните знания, за да бъдат наистина полезни на аудиторията. А ние имаме нужда от свежа информация.
В този смисъл, поздравления на екипа на CredoWeb, за доброто домакинство по време на дискусиите. Често посещавам международни онлайн семинари и Вие не отстъпвате по представяне!
Защо д-р Даниела Антонова спечели приза ОПЛ -Лидер на мнение за втората половина на 2022 г. прочетете >>>ТУК>>>
Коментари