Публикация

Възрастта – това са само цифри!

Напрежението в работата и взаимоотношенията е най-силно в периода около 30-те години и както показват последните изследвания през този период хората са подложени на най-големите изпитания.

През всеки етап от живота се появяват различни поводи за стрес, който има ефект на доминото върху здравето и психиката.


Следващите съвети ще ви помогнат да извлечете всичко най-добро от всеки период от живота и да се справите с възможните проблеми.

Във възрастта на 20-те години

Здравословни проблеми: Aнемия
Според изследванията 1 от 3 жени на възраст между 19 и 24 години има недостиг на желязо в организма, което е индикация за наличието на анемия. Симптомите включват умора и летаргия, както и трудно концентриране.

Решение:
Хранете се балансирано. Включете в диетата си богати на желязо храни, като зелени листни зеленчуци, леща, варени яйца, риба.

Проблеми във взаимоотношенията: Различни пратньори
Обикновено 20-те години са период на интензивно трупане на опит и затова на тази възраст не са необичайни сексуалните връзки с повече от един партньор. Затова в този период опазването на здравето и противозачатъчните средства трябва да се превърнат в приоритет. Много важно е да не се допуска появата на гъбички, инфекции на пикочните пътища и други болести, предавани по полов път.

Решение:
Винаги използвайте презервативи. Използвайте противозачатъчни средства, дори когато връзката ви е постоянна.

Емоционални проблеми: Стрес
През този период вероятно за първи път се сблъсквате с проблемите на възрастните, като справяне с нова работа, взаимоотношения с нови приятели, отделяне от родителите и родното място. Всички тези неща са стресиращи.

Решение:
Научете се да дишате дълбоко, за да разпускате по-лесно.

-brr-

Във възрастта на 30-те години


Здравословни проблеми: Предменструален синдром
Този синдром зачестява и се засилва с напредването на годините. Неговите симптоми може да се влошат след раждане.

Решение:
Яжте поне 4  порции плодове и зеленчуци дневно. Употребявайте пълнозърнест хляб и зърнени продукти и намалете наситените мазнини, солта и алкохола.

Във взаимоотношенията: Майчинството
Допълнителният стрес от грижите за семейството води до пренебрегване на собствената сексуалност.

Решение:
Дори и да сте прекалено уморени, за да правите секс, докосванията, прегръдките или задушевният разговор с партньора ще ви създадат чувство за сигурност в отношенията. Поне веднъж месечно си осигурете помощ за грижите за децата, за да останете сами с партньора си.

Емоционални проблеми: Умора
Доказано е, че 1 от 4 жени във възрастта между 20 и 39 години изпитва умора поне през половината от времето. Учените смятат, че изтощението е свързано с лошото хранене, липсата на физически упражнения и стрес.

Решение:
Сложете в ред диетата си, по-често си лягайте рано и отделяйте време за ежедневни кратки разходки.
 
Във възрастта на 40-те години

Здравословни проблеми: Наддаване на тегло
Повечето жени напълняват между 40 и 55 години, с което увеличават риска от диабет.

Решение:
Противодействието на естественото забавяне на метаболизма през 40-те години е ключът към доброто състояние на организма. Започнете упражнения, с които се изгражда мускулна маса, като вдигане на тежести, клякания и преси. Колкото повече мускули имате, толкова повече калории ще изгаряте през деня, дори и докато почивате.

Във взаимоотношенията: Рутина
За повечето жени това е период, в който сексуалният живот от години върви еднообразно, партньорът се приема като даденост и се усеща липса на физическо привличане и обич. Това често води до неудовлетворение.

Решение:
Понякога рутината може да се наруши с нещо много просто. Например, вместо в спалнята да правите секс в хола, или вместо вечер да го направите сутринта.
 
Емоционални проблеми: Депресия
Изследванията показват, че хората в 40-те са най-податливи на депресия.

Решение:
Потърсете помощ от терапевт или психоаналитик, ако почувствате, че потъвате в депресия. Задължително спортувайте, за да повишите настроението си и да увеличите ендорфините в организма.

-brr-

Във възрастта на 50-те години


Здравословни проблеми: Сърдечни болести
Жените се страхуват най-много от рак на гърдата, но те са 5 пъти по-застрашени от инфаркт в сравнение с мъжете.

Решение:
Следете стриктно стойностите на холестерола и намалете приема на наситени животински мазнини. Проверявайте кръвното си налягане редовно и внимавайте за теглото си. Половин часово енергично ходене 5 пъти седмично ще пази сърцето ви.

Във взаимоотношенията: Промяна в живота
Менопаузата предизвиква вагинална сухота и понякога спад на сексуалното желание. Причините за спада може да са физически /поради хормонални промени/ или психологически /промени във фигурата, от които се чувствате по-непривлекателни/.

Решение:

Опитайте се да се възползвате от добрата страна на менопаузата. Вече нямате нужда да се занимавате с противозачатъчни средства и след като децата са изхвръкнали от гнездото можете да се наслаждавате по-свободно на секса.

Емоционални промени: Страх от средната възраст
Навършването на 50 години може да предизвика разочарование заради пропуснатите възможности или от мисълта, че животът не върви както сме го планирали.

Решение:
Възприемайте 50-те си години като начален период в живота. Отървете се от лошите мисли и се заемете с някакво ново начинание или предизвикателство.

Във възрастта на 60-те години

Здравословнипроблеми: Кости и стави
С напредването на възрастта зачестяват болките в ставите и фрактурите на костите.

Решение:
Леките, щадящи упражнения, като ходене са много полезни. Важно е включването в диетата на богати на калций млечни продукти и добавки от витамин D. Поддържането на здравословно тегло и хидратирането предпазват от ставни болести.
 
Във взаимоотношенията: Сексуалният живот запада
В определен момент хората възприемат стереотипа, че старите хора не правят секс.

Решение:
Продължавайте да правите пълноценен секс по същата причина, заради която продължавате с физическите упражнения. Това са грижи са собственото здраве.

Eмоционални проблеми: Загуба на паметта и деменция

Решение:
Поддържайте умствената си активност, приемайте добавки от витамини и задължително водете активен социален живот.

Коментари