Публикация

Не гладувайте след тренировка!

В зависимост от това, което се яде след спорт, се получават различни ефекти върху метаболизма на тялото, твърдят учени от Мичиганския университет.

Проучването подкрепя теорията, че много от ползите на спортуването са преходни – една тренировка има положителни ефекти за организма, които преминават в рамките на часове или няколко дни.

Много от подобренията в метаболизма са свързани с последната тренировка, а не са следствие на увеличаването на физическата активност като цяло, твърдят учените.

Важно е да се следи какво се яде след спорт, тъй като след спорт се повишава инсулиновата чувствителност на организма, особено когато след движение се яде храна с ниско съдържание на въглехидрати.

Засилената чувствителност към инсулин означава, че за организма е по-лесно да отнема захарта от кръвта и да я складира в тъканите, за да се използва като гориво.

Нарушената инсулиновата чувствителност (инсулинова резистентност) е отличителен белег на диабет тип II, както е и основен рисков фактор за други хронични заболявания, като сърдечно-съдови заболявания и др.

В проучването също така се казва, че човек не трябва да гладува след тренировка, за да запази ползите от нея.

Проучването е проведено със здрави мъже на възраст между 28 и 30 години, които водят заседнал начин на живот.

Коментари