Публикация

Защо е полезна вегетарианската храна?

В този материал ще ви представим няколко причини да се храните само със зеленчукова храна, дори и само един път седмично:

Детоксикация: Вегетарианската диета съдържа баластни вещества (тиква, спанак, зеле), които премахват токсините от организма. Режимът на хранене, който съдържа предимно яйца, риба и месо, е слаб източник на фибри.

По-здрави кости: Консумацията на месо може да доведе до претоварване с протеини. Това затруднява работата на бъбреците, пречи на усвояването на калция и провокира тялото да извлича съществуващия запас от калций от костите.

Въглехидратен дефицит: Невегетарианската диета е беден източник на въглехидрати. Въглехидратният дефицит може да доведе до кетоза - състояние, при което тялото започва да разгражда мазнини (вместо въглехидрати) като източник на енергия.

Комплексните въглехидрати във вегетарианските храни се усвояват постепенно, което осигурява постоянен източник на глюкоза. Богатите на мазнини и протеини меса пък са трудни за храносмилане.

Красива кожа: Консумацията на цвекло, домати, тиква и други може да предотврати появата на пъпки. Гуавата, ябълките, крушите и прасковите обещават блестящ тен, ако се ядат с кората (обелката).

Контрол на теглото: Избягването на месото е най-простият начин за намаляване на приема на мазнини. Консумацията на пълнозърнести храни, бобови растения, зеленчуци, ядки и плодове пък понижава нивата на холестерола, кръвното налягане и затлъстяването.

Полезно и за зъбите: Човешките кътници са по-подходящи за дъвчене на зърнени храни и зеленчуци, отколкото за разкъсване на месо. Храносмилането започва със слюнката, която може само да преработва сложните въглехидрати в растителните храни.

Фитонутриентите: Диабет, рак, бъбречни заболявания, инсулт и загуба на костна тъкан  - това са частично предотвратими заболявания, които могат да се избегнат с консумация на фитонутриенти (растителни съставки, които са полезни организма). Тъй като те са налични само във вегетарианската диета, месоядните хора са на загуба.


Коментари