Публикация

Изкуството на спокойствието

Работата, грижите за децата и хилядите други задължения водят до натрупване на стрес, който често се пренебрегва. Но организмът го забелязва много добре.


Цялото това напрежение отключва верижна реакция от здравословни проблеми, твърди д-р Хенри Емънс, автор на книгата „Химията на спокойствието”.

В моменти, когато животът ви е объркан, е важно да си изградите навици за релаксация. Научете се да постигате спокойствие като обърнете повече внимание на себе си.

За да се справите със стреса, най-добре е преди всичко да не допускате той да се натрупва. Понякога сигналите на организма за появата на стрес са много незабележими и затова е трудно да се разбере, че се движите към тази опасна зона. Хората често не осъзнават, че стресът влияе на качеството на съня, казва д-р Емънс.

Например, въпреки че спят по 8 часа, техният сън не е качествен и те се чувстват изразходвани.

За да държите нивото на стреса под контрол, всеки ден отделяйте по няколко минути, за да помислите върху някои необичайни промени в навиците ви или физическото ви здраве, причинени от някаква тревога.

Насочете мислите си в различна посока

Когато хората са напрегнати, са склонни, съвсем непродуктивно, непрекъснато да прехвърлят в ума си неудачите.

Вместо това д-р Емънс препоръчва да прехвърлите мислите си върху тялото си. Седнете на някое уединено място, концентрирайте се върху седалката под вас и започнете да дишате бавно и дълбоко от диафрагмата. Вдишвайте през носа, докато броите до 4, задръжте до 2 и издишвайте през устата, докато броите до 7. Когато издишването е по-дълго от вдишването, се диша по-дълбоко, от което нервната система се успокоява. Дишането може да се упражнява и при липса на стрес.

Често стресът се използва като извинение за пропускане на физическите упражнения. А те всъщност балансират стресовите  хормони, посочва д-р Емънс.

Прекъсвайте от време на време работа и се изкачвайте и слизайте по няколко стъпала на стълбището. Или се запишете в някакъв спортен курс. След физически упражнения си пускайте диск с приятна музика. Изследванията показват, че мозъчните вълни влизат в синхрон с бавния ритъм и това води до медитиращо състояние.

-brr-

Когато човек е стресиран, е нормално да му се прияде нешо сладко. Лекарите посочват, че в такива моменти е много важно придържането към здравословната диета.

Сладкишите покачват нивото на кръвната захар, което изостря нервите. По-добре в такива случаи да се почерпите с пресни ягоди, потопени в натурален шоколад. Съдържащият се в плода витамин С намалява количеството на свободните радикали, което се увеличава от стреса, а черният шоколад намалява стресовите хормони, като кортизола, в организма.

Друго предложение: Хапнете си нарязани на тънки пръчици моркови и целина. Хрупкавите храни успокояват.

Общуването с приятели помага на организма да се зареди с хормона на доброто настроение окситоцин. Затова в обедната почивка или след работа се срещнете с приятели. Д-р Емънс препоръчва тези срещи да се поддържат редовно, но разговорите трябва да са добронамерени, за да не се напрегнете отново.

Излезте навън!
Застояването на бюрото досажда и изнервя. Малко чист въздух може да промени настроението и да помогне за по-леко справяне със сложните задачи. Вместо непрекъснато да се затормозявате с количеството работа, което ви остава да свършите, излезте навън и проветрете главата си. Ако наблизо има парк, спрете и вдишайте аромата на цветята. Установено е, че някои аромати, като например лавандулата, помагат за нормализиране на стресираната имунна система.

Получава се така, че точно, когато си легнете и се приготвите да заспите, в главата ви нахлуват всички проблеми. А недостатъчният сън напряга още повече. За да прекъснете този порочен кръг, вземете лист и молив и запишете всички негативни мисли или неприятни задължения, които ви тормозят.

Въпреки че звучи нелогично, специалистите уверяват, че отразяването на неприятните мисли върху лист хартия помага да се отървете от тях.

" }-->

Коментари