Публикация

Съвети по телефона как да се предпазят децата от алкохола

Инициативата е на неправителствената организация „Солидарност” и на Съюза на пивоварите в България.

Целта е да се предоставя информация по широк спектър от въпроси, свързани с превенцията и експериментирането с алкохол от подрастващите. Психолозите, които работят по проекта, ще съветват родителите как да разговарят с децата си за алкохола; кой е най-подходящият начин за запознаване с негативите от него; какъв да е подходът за превенция в семейството и извън него; как да се реагира при вече съществуващ проблем. Информация по темата ще може да се получава и чрез онлайн контакт на www.drugsinfo-bg.org.

Националната телефонна линия е само една от активностите, предприети от Съюза на пивоварите, в контекста на социалната отговорност. През 2010 г. браншовата организация постави началото и на кампанията „Родители, вие можете да повлияете. Разговаряйте с детето си за алкохола”. Партньор на тази инициатива е Превантивно-информационният център по проблемите на наркоманиите – София. Дейностите продължават и през 2011 г. с акцент върху практически съвети как възрастните могат да повлияят върху децата си така, че те да не бъдат изкушени да посягат към алкохола. Брошура с името на кампанията също дава информация на родителите как да са максимално ефективни в комуникацията с подрастващите с цел превенция.

Въпреки наскоро излязлата статистика на Световната здравна организация, че България е на 30 място в Европа по консумация на алкохолни напитки, продължава тревогата, че те са достъпни за подрастващите, не се спазват законовите забрани в тази посока и превенцията е недостатъчна.

За да се очертаят нагласите и очакванията на родителите към обществото и държавните институции, бизнеса, медиите и неправителствените организации по отношение употребата на алкохол от лица под 18 години, Съюзът на пивоварите възложи провеждането на специално изследване. Целта е да се анализират образователните и комуникационни похвати, които родителите използват, за да се даде допълнителна мотивация и фокус върху идеята на кампанията и нейното развитие. 

Коментари