Публикация

Храни, които убиват апетита и извайват фигурата

Скоро учените откриха, че лютите чушки подтискат апетита и помагат да се отслабне. Лора Стот обяснява защо и предлага някои други естествени средства за намаляване на апетита, което има пряка връзка с намаляването на теглото.


ЯБЪЛКИ
Всички плодове и зеленчуци засищат, защото съдържат много вода, въздух и фибри, но ябълките са особено ефективни за отслабване. При храносмилането те произвеждат хормона GLP-1, който изпраща сигнали до мозъка, че организмът се е заситил.
 
Американско изследване е показало, че след като са изяли 1 ябълка преди да обядват, хората приемат 15% по-малко калории през останалата част на деня. Очевидно е, че с приемането на силно засищащи продукти в началото на храненето се утолява по-бързо глада и след това се яде по-малко.

СЪВЕТ: Изяждайте по 1 средно голяма ябълка 15 минути преди хранене, за да регулирате апетита си.

ЧЕРВЕНИ ЛЮТИ ЧУШКИ
Доказано е, че само половин лъжичка ситно нарязани червени люти чушлета, добавени към ястията, потушават апетита.
 
Според учените, веществото капсаицин, което придава лютивината на чушлетата, намалява глада и същевременно увеличава енергията.
Този ефект не се получава, когато се приема това вещество, а само при консумирането на чушлета. И той е още по-голям при хората, които обикновено не ядат люто. Тогава лютите чушлета намаляват повече апетита към мазни, солени и сладки храни.

СЪВЕТ: Поръсвайте основните ястия с половин лъжичка ситно нарязани или стрити чушлета.

МОРСКИ ВОДОРАСЛИ
Холандски учени са открили, че добавянето на извлечени от водорасли диетични фибри към напитките намалява с 30% чувството за глад. Когато постъпи в стомаха, течният екстракт от водорасли се желира и го изпълва и засища. Американските диетолози потвърждават, че екстрактът от водорасли предпазва от огладняване между храненията.

СЪВЕТ:  Хранителните добавки на основата на водорасли все още се усъвършенстват, но вече се предлагат в диетичните магазини.

-brr-

ЗЕЛЕН ЧАЙ
Зеленият чай съдържа катехини, които стимулират организма да изгаря двойно по-бързо калориите. Изпиването на 3 до 6 чаши зелен чай дневно увеличава с 40% скоростта, с която организмът изгаря клетъчната енергия, а също така ускорява изгарянето на мазнините.

Според учените, този ефект се дължи на комбинацията от кофеина и флавоноидите в чая, независимо дали е топъл, или студен. Зеленият чай съдържа и някои антиоксиданти, които наподобяват действието на контролиращия апетита хормон лептин.

СЪВЕТ: Заменете всички топли напитки със зелен чай и го пийте редовно през целия ден.

ЯЙЦА
Протеинът в яйцата е с много високо качество – по качествен е само  протеинът в майчината кърма и според последните изследвания, това високо съдържание на протеин влияе на промяната на теглото. След изяждането на две пържени яйца на закуска хората поемат по-малко калории през останалата част на деня и дори през следващите 36 часа.

СЪВЕТ: Започвайте деня с изяждането на 1 яйце, за да не огладнявате до обяд.

ЛИМОНИ
Лимоните съдържат пектин, който попива натрупаните мазнини и забавя процеса на храносмилане, от което организмът се засища с по-малко храна.

Американски учени откриха, че лимоновите киселини и пектинът забавят усвояването на захарта след хранене и предотвратяват рязкото спадане на кръвната захар непосредствено след ядене.
 
Съдържащият се в лимоните витамин С помага на производството на карнитин - аминокиселина, която участва в изгарянето на мазнините. Учените са установили, че хората, които приемат необходимата доза витамин С, изгарят с 30% повече мазнини по време на физически упражнения, в сравнение с хората с недостиг на този витамин.
 
СЪВЕТ: Включете лимоните в всекидневната си диета, подправяйте с тях салатите и сосовете, или просто пийте топла вода с лимонов сок.

-brr-

ВОДА
Изследване показва, че пиенето на вода преди ядене помага на хората да отслабнат. Учените разделили на 2 групи 48 пациенти със свръх тегло на възраст от 55 до 75 години. Първата била подложена на нискокалорична диета без прием на вода преди ядене. Втората група следвала същата диета, но преди всяко ядене изпивали по 2 чаши /500 милилитра/ вода.
 
След 12 седмици, хората които пиели вода, отслабнали средно с 2 килограма повече от тези, които не са пили вода – само защото се чувствали по-заситени и приемали по-малко количество храна.

СЪВЕТ: Преди хранене изпивайте по 1 голяма чаша вода. По-голямо количество от половин литър може да бъде опасно!

ЧЕСЪН
Израелски учени открили, че яденето на чесън не само предпазва от напълняване, но и топи килограми.

Причината за здравословния ефект на чесъна е съдържащото се в него вещество алицин, на което се дължи неговата остра миризма.

Изследването е показало, че ароматът му стимулира центъра на засищането в мозъка, намалямайки чувството за глад. Освен това, тя стимулира нервната система да отделя хормони, като адреналин, които засилват метаболизма, от което организмът изгаря повече калории.

СЪВЕТ: Добавяйте чесън в ястията, които готвите. Чесънът на прах също е подходящ, освен това с него се избягва неприятният дъх в устата.
 
-brr-

СЪН
Лягайте си рано, за да сте слаби. Вече е известно, че хормоните лептин и грелин влияят непосредствено на апетита – когато лептинът се понижи, ни се прияждат въглехидрати, а когато грелинът се увеличи се възбужда апетитът.

Американски учени установили, че хората, които спят по-малко от 8 часа не само имат понижен лептин и повишен грелин, но имат и повече телесни мазнини. Тези, които спят най-малко, тежат най-много.

СЪВЕТ: Спете поне 8 часа през нощга, за да избегнете преяждането.

КАНЕЛА
Скандинавски учени открили, че ако оризовият пудинг е поръсен  с 3 грама канела, след като го изядем     организмът произвежда по-малко инсулин.

Това означава по-малко натрупване на килограми, защото инсулинът е този хормон, който преработва захарта в мазнини. Освен че понижава нивото на кръвната захар, канелата забавя и изпразването на стомаха, което удължава чувството за ситост.

СЪВЕТ: Поръсвайте с лъжичка канела зърнените храни, киселото мляко, плодовете, сладкишите и кафето. Канелата има най-добър ефект, когато се приема след ядене.
 
" }-->

Коментари