Публикация

Пластмасите ще доминират до 2020 година

Пластмасовият опаковъчен материал (PET) разширява все повече пазарния си дял и тенденцията е да измества във все по-голяма степен другите популярни опаковъчни материали като стъкло и алуминий, сочи проучване на Pira International.


В периода 2005-2010 год. производството на пластмасови бутилки се е повишило с 12 млрд. бройки годишно, като тази цифра се очаква да достигне 17 млрд. до 2015, въпреки увеличенията на цените.
 
„Този тип опаковки продължава да е на 5-то място, но изглежда, че ще надминат стъклените бутилки и буркани до 2020 година. PET бутилките, отчитат най-силен ръст в сектора на напитките, замествайки стъклените бутилки, картонените кутии и металните кенове”, коментират актуалните факти консултантите от Pira International.

Пазарът за твърди пластмасови опаковки за храни и напитки в Европа се очаква да постигне над средния годишен ръст от 3.7%, сравнен с 1.9% ръст при общия пазар на опаковки за храни и напитки през 2010-2015. Според Pira International, бутилките от PET имат няколко предимства пред останалите видове опаковки – чистота, нечупливост, гъвкавост на дизайна, рециклируемост и икономично производство.

Високите цени на PET опаковките е принудило част производители да използват други материали, основно картон. Поради тази причина се очаква цената на PET материала да се понижи през следващия месец, но експертите все още не се ангажират с прогнози за степента на понижаване.

Въпреки че високата цена на този тип опаковъчен материал започва да влияе на печалбите на компаниите от Pira International твърдят, че технологичните му предимства ще изиграят важна роля за бъдещето.

„По-добрата изолация и UV-защита на PET опаковките удължават трайността на продуктите. Нови начини за горещо пълнене създават нови възможности за опаковането на сокове, енергийни напитки, готови чайове и пиво. Налице са и съществени подобрения при асептичното студено пълнене”, се казва в доклада на международната агенция за проучвания.

Проучването на Pira International сочи, че през 2015 год. се очаква употребата на картонените опаковки за течни продукти да намалее. „Картонените опаковки губят своя дял, заради пластмасовите фолиеви такива”.

Кеновете и кутиите за консерви остават с най-голям дял на пазара, но и там очакванията са до 2020 год. пластмасовите опаковки сериозно да ги изместят. PET материалът ще замести стъклените бутилки за газирани напитки, минерална вода и мляко, а пластмасовите буркани ще заемат мястото на стъклените буркани за хранителни продукти.

---------------------------------------
По материали, предоставени от Асоциация на производителите на безалкохолни напитки в България

Коментари