Публикация

Противозачатъчните вредят на костите

Американски учени са установили, че противозачатъчните хапчета могат да намалят плътността на костите.


Проучването разкрива, че въздействието върху костите се появява след около двугодишна употреба на медикаментите. Уврежданията зависят от възрастта на жената и хормоналните дози в таблетките.

Хормоните са ключов компонент за здравето на костите и хормоналните контрацептиви са основен източник на външни хормони за жените.

Рискът от фрактури при жените в по-напреднала възраст зависи от костната плътност, която е натрупана през младежките години, когато оралната контрацепция се прилага най-често.

Здравните експерти препоръчват на жените да консумират храни с високо съдържание на калций и витамин D, да правят подходящи физически упражнения, да намалят алкохола и да откажат цигарите.

Изследването е публикувано онлайн в The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

" }-->

Коментари