Публикация

Модерен е ароматът на... алкохол

Световните тенденции в парфюмерийната промишленост се ориентираха към алкохола. Неотдавна известната компания Donna Karan представи парфюми, в които освен традиционните аромати на бергамот, шафран и кардамон са включени още и нотки на коняк, ром, ванилова водка и ябълков ликьор.


Всъщност в новата мода няма нищо странно. Спиртът и ароматите вървят ръка за ръка още от 13 век. И до момента парфюмеристите не са открили по-добър разтворител.

Днес ароматните наименувания на парфюмите все по-често препращат към напитките за възрастни: Guerlain L`Homme (мохито), Sergio Nero Pour Homme (коняк), Parfum d`Empire Ambre Russe (водка), Idole de Lubin (ром), Martini Demeter Library (мартини), Etat Libre d`Orange Vraie Blonde (розово шампанско). Това повишава имиджа на уханието в очите на потребителите, защото конякът и шампанското например са напитки с особен статус и се ползват с уважение.

Една от първите на пазара е компанията от винопроизводителната провинция Бордо, която създаде три аромата от най-добрите вина в региона. Флакончето Le Boise има формата на бутилка за вино в дървена кутийка, характерна за колекционерските видове. През есента на 2011 ще се появи и парфюм с аромат на абсент - Absolument Femme. Собственикът на фирмата признава, че парфюмът му носи десет пъти по-малко приходи от абсента, но няма да прекрати с опитите и планира да продължи работата си в тази посока.

Шест различни аромата на тема коняк създаде Frapin, а шотландското уиски намери превъплъщение в парфюма Spirit of Scotland.

Трябва да отбележим, че се среща и обратната тенденция. Великите законодатели в ароматната мода като Chanel и Hermes правят вино от собствени лозя, като се стараят не по-малко, отколкото над парфюмерията и козметиката.

Коментари