Публикация

Храни, които заздравяват косата

Освен редовното миене, основен фактор за доброто състояние на косата е начинът на хранене. За да бъде косата ви здрава и красива, е препоръчително да включите в диетата си следващите храни...


Яйца
Ако по някаква причина не консумирате животински протеини, яжте яйца. Те са сред най-добрите източници на протеини, витамин B-12 и вещества, които допринасят за добрия външен вид. Едно голямо яйце съдържа 84 калории.

Зърнени храни
Пълнозърнестите храни съдържат повече хранителни вещества от преработените зърна. В тях има и повече фибри и антиоксиданти. Непреработените зърнени храни са полезни за храносмилането, те предпазват от рак, диабет, затлъстяване и запек. Те стимулират растежа на косата и доставят енергия.
 
Кафяв ориз
Кафявият ориз засища за по-дълго и е богат източник на витамини и фибри. В него има протеини, от които косата расте по-гъста и лъскава. Препоръчителната дневна доза е 1/4 чаша ориз, 179 калории.

-brr-

Бекон
Хората, които искат да отслабнат избягват бекона, но от друга страна редовното ядене на няколко съвсем малки резенчета бекон няма да навредат особено на линията ви, а същевременно ще направят косата ви гъста и красива. Беконът е отлично средство за заздравяване на косата, защото е богат на витамин В, протеини и цинк.

Витамин С
Опитвайте се да ядете повече зелени листни зеленчуци. Те са богати на желязо и доставят необходимите фибри на косата. Добри източници на витамин С са портокалите, ананасът, ягодите, лимоните, чушките, брюкселското зеле и гуавата. Витамин С съдържа колаген, който поддържа фоликулите на космите, кръвоносните съдове и скалпа.

Сьомга
Освен на омега-3 мастни киселини, сьогата е богата и на протеини и витамин B-12, а съдържащото се в нея желязо е много полезно за доброто състояние на скалпа. Вегетарианците могат да заместят сьомгата с 1-2 лъжички смляно ленено семе . Препоръчителна доза: 100 гр. филе от сьомга - 180 калории, или 80 гр. пушена сьомга - 71 калории.

Леща, грах и фасул
Тези зеленчуци са полезни за косата, защото й доставят протеини, калий и магнезий.

Храни, богати на калций

Поддържането на костите и косата в добро състояние изисква редовно доставяне на калций на организма. Яжте редовно млечни и зърнени продукти и косата ви ще бъде здрава и лъскава.
 
" }-->

Коментари