Публикация

Благотворителен търг събра над 11 хил. лв. за борба с рака на гърдата

Всички 30 броя от емблематичните розови тениски, подписани от известни български и световни звезди, бяха продадени по време на кампанията в подкрепа на борбата срещу рака на гърдата.


Търгът е част от инициативата  „За здравето на жената с любов", организирана от фармацевтичната компания АстраЗенека България.

Нейната цел е ранното диагностициране и превенцията на болестта, както и набирането на средства за провеждането на повече безплатни прегледи за представителките на нежния пол.

На благотворителния търг бяха показани 30 уникални тениски, подписани от известните и обичани българи от сцената, спорта и изкуството – Ути Бъчваров, Диляна Попова, музикантите от Д2, певицата Белослава, Щурецът Кирил Маричков, Веселин Маринов, актьорите Христо Мутафчиев, Валентин Танев, Койна Русева, Захари Бахаров, Деян Донков, Яна Маринова, Калин Врачански, Асен Блатечки и Лили Маравиля, както и знаковите български спортисти - Стефка Костадинова, Йордан Йовчев, Христо Стоичков, Емил Костадинов, Петър Попангелов, Мария Петрова, Илияна Раева и Любо Ганев, младите тенисисти Цветана Пиронкова и Григор Димитров, както и артистичното семейство на художника Онник Каранфилян.
Световноизвестният певец Том Джоунс също се включи в кампанията, давайки своя подпис за каузата.

"Наблюдаваме положителна динамика  в ранното диагностициране на рака на млечната жлеза. Ако през 1996 г. според данни на Националния раков регистър едва 12% от жените се диагностицират в І-ва фаза на заболяването, то през 2008 г. процентът е нараснал на 26%. Успехът се дължи основно на високата квалификация на българските онколози, повишената здравна култура, своевременното търсене на специализирана медицинска помощ, достъпа до модерна лекарствена терапия. Принос имат и ежегодно провежданите кампании повече от 10 години. Успехът на кампанията тази година се дължи и на всички известни български личности, които застанаха зад каузата за борба с рака на гърдата. Със събраните средства ще се проведат безплатни профилактични прегледи за рак на млечната жлеза. Вярвам в силата на партньорството, на креативните идеи и градивната енергия, посветени на спасяването на човешки живот, защото здравето ни свързва” - заяви Зоя Паунова, изпълнителен директор на АстраЗенека България.

Най-голям интерес сред участниците предизвикаха тениските, носещи подписите на Том Джоунс, Христо Мутафчиев, Христо Стоичков, Койна Русева и Цветана Пиронкова. 
Крайната сума, събрана за целите на кампанията бе 11 650 лв. Чекът бе тържествено връчен на проф. Иван Черноземски, председател на фондация "Борба с рака", като средствата ще бъдат използвани за организирането на още безплатни прегледи за рак на млечната жлеза.
Освен благотворителния търг, кампанията "За здравето на жената с любов" включва безплатни профилактични прегледи в София, Пловдив и Варна, както и организираната съвместно с пациентски организации и първата по рода си в страната Арт терапия за пациенти с това заболяване.

Тя включва музикални занимания и посещение на театралното представление „Любов, щастие и милиони” по Марсел Беркие-Мариние, постановка на Валентин Танев. Целта на този вид терапия е да отвлече вниманието на болните от рак на гърдата от ежедневните тревоги и да им вдъхне увереност за борба с болестта.
 
" }-->

Коментари