Публикация

Калории дебнат отвсякъде...

Ако не можете да устоите на тези богати на калории празнични лакомства, поне яжте по-малки порции.


Солети с кашкавал
Те изглеждат толкова невинни, но само с една от тях поемате една трета от дневната норма наситени мазнини. По добре похапвайте геврек, пуканки или дори малко чипс.

Пълнени картофи
Печените картофи са богати на витамин С и фибри, но като ги напълните със сирене, сметана и масло обезсмисляте ползата им за здравето. В един среден пълнен картоф има 316 калории и над 8 грама наситени мазнини – почти половината от максимална дневна доза от тези мазнини. Олекотете ястието с нискомаслени млечни продукти и нискокалорични зеленчуци, като лук и спанак.

Обогатена гарнитура от спанак/зеленчуци
Ако към спанака добавите сметана, масло и сирене ще поемете над 75% от дневната доза наситени мазнини. Олекотете ястието с нискомаслено мляко и сирене вместо сметана.

Плодов кейк
Не се подвеждайте по името.Въпреки че в този сладкиш има плодове, той съдържа и много масло и захар. В едно парче има 410 калории и 13 гр. мазнини. По добре изяжте парче тиква, което съдържа бетакаротин и 250 калории.
 
Торта
Тортите обикновено се приготвят с орехи, захар и масло, които са много калорични. С едно парче торта ще поемете над 500 калории, 37 грама мазнини и 26 грама захар. Опитайте с друг по-лек десерт, например ябълков пай.

Чийзкейк
Едно парче от този десерт съдържа 707 калории и 29 грама мазнини. Допустимата дневна доза за жените е 2000 калории и 65 грама мазнини 

-brr-

Ребърца
Ребърцата са много вкусни, но са много мазни. В една порция има 750 калории и 45 гр. мазнини, без да се смятат соса и подправките. Освен това, в 100 гр. ребърца има 450 милиграма холестерол – със 100 грама повече от допустимата дневна доза.

„Черно” пуешко месо с кожа
Пуешкото месо е по-диетично, но в порция черно пуешко месо има  70 калории повече и 3 пъти повече мазнини от бялото пуешко месо без кожа. А само в кожата мазнините са 44 грама. В черното месо има повече желязо, но количеството на протеините и в двата вида е същото.

Кроасани
Те са леки и пухкави, но не са нискокалорични, защото се приготвят със захар, сол и масло. Един кроасан с масло съдържа 310 калории и 18 грама мазнини. Кроасаните са по-безобидни от Дънкин донатс, но те нямат почти никаква хранителна стойност.

Сладки бисквити
Коледните бисквити са вкусни, но се приготвят от бяло брашно, масло и яйца. В една сладка има над 200 калории и 14 грама захар. Може да ги олекотитe  като слагате в тях само белтъците, по-малко масло и пълнозърнесто брашно. 

Пюре от картофи
Смачканите варени картофи са много полезни, но като прибавите към тях солта, маслото и млякото се увеличават поеманите калории, мазнини и холестерол. Една порция картофено пюре съдържа  237 калории и  9 грама мазнини. Приготвяйте пюрето с нискомаслено мляко и с по-малко масло и сол. 

Греяно вино
Червеното вино е полезно за сърцето, в него няма мазнини, а в една чаша вино има по-малко калории отколкото в едно капучино. В 1 чаша греяно вино обаче калориите могат да стигнат до над 350, главно заради захарта. Когато го приготвяте, намалете захарта и сложете повече канела, карамфил и портокали.

Ордьовър с топки от сирене
Тези топки традиционно се приготвят от смачкано крема сирене, настъргано сирене, масло и подправки. Една топка може да съдържа над 500 калории. С тях е възможно да поемете половината от допустимото количество холестерол и почти дневната доза мазнини.

Панетоне
Също като козунака, този италиански сладкиш се приготвя с много масло и захар. В една филия панетоне има  поне 300 калории, една трета от които от мазнини и над 100 милиграма холестерол – половината от разрешената дневна доза.

" }-->

Коментари