Публикация

Пълнозърнести храни - задължително!

Вашето тяло се нуждае от въглехидрати предимно за енергия, а най-добрият източник на въглехидрати и фибри са пълнозърнестите храни – овесени ядки, пълнозърнести тестени изделия и кафяв ориз.


Консумацията средно на 2,5 порции пълнозърнести храни всеки ден се свързва с 21% по-нисък риск от сърдечно-съдови заболявания.

Пълнозърнестите храни помагат за контрола на кръвната захар и нивата на инсулина. Това намалява риска от диабет тип 2 и поддържа апетита в разумни граници.

Когато не сте непрекъснато гладни, не прекалявате и с храната, което ще ви помогне да отслабнете. Пълнозърнестите храни са врагове и на запека.

Ето как да включите пълнозърнеста храна в диетата си (ако още не сте го направили, за което ви гледаме укорително в момента):

- Заместете хлебните изделия с пълнозърнести.

- Ако не можете да се разделите с любимите си сладкиши, то заменете половината от бялото брашно с пълнозърнесто.

- Добавяйте кафяв, див ориз, или ечемик в зеленчуковата супа.

- По време на филмовата вечер хапвайте пуканки (съжаляваме, но без сол и масло) вместо чипс.

- Има още безброй възможности, стига да пожелаете и ще ги откриете...

Коментари