Публикация

5 компонента на „щастливата” диета

Пролетта повишава риска от депресия и хората често изпитват променливи настроения. Преди да посегнете към някое „щастливо” хапче, защо не изпробвате „щастливата” диета.


Тя няма да ви ограничава, а само ще ви насочи към храните, които ще ви повлияят позитивно.

Йод: Този елемент е от съществено значение за здравето на щитовидна жлеза. Лошото функциониране на тази жлеза е свързано с умора, слаба памет, депресия, мигрена, наддаване на тегло, безплодие, инфекции, болести на сърцето и др.

Източници: риба, скариди, яйца, сардини и ципата на картофите.

Калций: Този минерал е важен за доброто настроение. Правилните нива на калция помага за освобождаването на невротрансмитери, които повишават настроението. Нарушенията в нивата предизвикват тревожност, депресия, раздразнителност и нарушена памет. Недостигът на калций може да създаде хормонален дисбаланс, който води до увеличаване на теглото и други симптоми, свързани с ПМС.

Източници: мляко, сирене, зеле, спанак и бадеми.

Магнезий: Минерал, който успокоява ума и нервите. Той участва в лечението на клиничната депресия. Недостигът на този елемент може да доведе до депресия, тревожност, безсъние и умора.

Източници: пълнозърнести храни, зелени листни зеленчуци, сьомга, слънчоглед и бобови култури.

Витамин D: Набавяйте си достатъчно слънце! То превръща мазнините в кожата във витамин D и не само ви кара да се чувствате добре, но и повишава имунитета ви. Недостигът на този витамин е свързан с няколко форми на рак, както и депресия, и деменция. Изследователите посочват, че една от причините хората да се разболяват през зимните месеци се дължи на по-малкото излагане на слънце през това време.

Източници: слънчева светлина и риба.

Фибри: Те са голям ускорител на настроението. Подпомагат загубата на тегло и пазят от чести промени в настроението. Фибрите помагат още за намаляване на възпаленията и  за избягване на резките промени в кръвната захар и нивата на инсулина, прочистват и стомашно-чревния тракт. Проучванията показват, че хранителните режими, които са с ниско съдържание на фибри, са свързани с депресия и повишен риск от самоубийство.

Източници: зелени листни зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни, овесени ядки.

" }-->

Коментари