Публикация

Лекарствата трябва да се приемат внимателно!

Лекари от Клиниката по токсикология на УМБАЛ „Свети Георги” спасиха живота на 19-годишна студентка след изключително тежко натравяне с парацетамол.


Това съобщи началникът на клиниката доц. д-р Янко Илиев.

Момичето е прието преди 8 дни със сериозна интоксикация от многократно превишена доза на медикамента. Диагнозата й е тежък токсичен хепатит след съзнателно увеличен прием на лекарството, уточниха лекарите.

От 22 години насам това е най-тежкият случай на натравяне с парацетамол, коментира началникът на специализираната клиника. Най-вероятно освен превишаването на дозата, от значение е и фактът, че месец по-рано студентката е приемала китайски добавки за отслабване. Те са увредили сериозно вътрешните й органи и по този начин са улеснили влошаването на състоянието на момичето след поглъщането на парацетамола, смятат лекарите.

Без адекватните и навременни комплексни медицински мерки, на пациентката е щяло да се наложи извършване на чернодробна трансплантация. След благоприятното повлияване от медицинската терапия, момичето е било консултирано продължително време и от психолога на Клиниката по токсикология. Този утвърден европейски стандарт наистина оказа положително въздействие върху пациентката и в близките дни тя ще бъде изписана, каза доц. Илиев.

Той апелира към гражданите да внимават с приема на лекарства – да следят за годността и поеманите количества, за да не се стига до сериозни заболявания като токсичния хепатит и последващите продължителни и скъпоструващи терапии.

" }-->

Коментари