Публикация

Природата и грипът

Ваксинациите, редовното миене на ръцете, здравословното хранене и движението са най-ефикасните средства, за да избегнете настинките и грипа.


Понякога обаче дори най-педантичните в грижите за своето здраве се разболяват.

Причината може би се крие в обстоятелството, че много хора пренебрегват доказаното действие на редица природни компоненти.

Ето какво не бива да липсва в менюто ви за зимния сезон, ако искате тази година да пропуснете досадните простудни заболявания.

Омега-3
Ако рибата не е сред любимите ви храни, може да преминете на вариант, в който да приемате съставката омега-3 под формата на хапчета или капсули. Всекидневният прием на това вещество подсилва имунната система и защитава белия дроб от настинки и респираторни инфекции. Ненаситените мастни киселини увеличават и действието на фагоцитите (клетки, които противодействат на вредните бактерии в тялото).

Астрагалус
Доказано е, че този китайски корен стимулира белите кръвни телца, които се борят срещу инфекциите в човешкия организъм. Древната билка има най-ефективно действие, когато се приема в продължение на поне четири седмици.

Витамин D
Този мощен витамин повишава имунитета и помага за предотвратяване на настинките. При хора с ниски нива на витамин D има 36% повече риск за появата на заболявания на горните дихателни пътища.

Нормалното количество от този витамин стимулира и производството на кателицидин - протеин, който участва в унищожаването на вирусите.

Женшен
Започнете приема на тази естествена добавка, когато почувствате, че започвате да се разболявате. Резултати от редица изследвания сочат, че хората, които всекидневно приемат женшен, независимо дали под формата на чай или капсули, се разболяват два пъти по-рядко.

Цинк
Когато се приема като превантивно средство, цинкът има доказано положително въздействие върху защитните сили на организма. Според специалистите, ако все пак се разболеем, тази съставка е в състояние да намали продължителността на настинката или грипа.

Трябва обаче да се внимава изключително много при приема на цинк, тъй като повече от 50 мг на ден могат да блокират абсорбирането на други важни минерали.

 

" }-->

Коментари