Публикация

Трудно заспивате? Опитахте ли с...

Проблемите със заспиването тормозят много хора. Не трябва да си мислите, че е важно да заспите на всяка цена.


Сънят не може да се контролира, като изключим медикаментите, които не са препоръчително решение на проблема. Трудно ли заспивате? Предлагаме ви 15 начина да подобрите съня си и да си почивате по-качествено.

Забравете контролът – никой няма власт над съня. Спрете да се притеснявате кога ще заспите и се отпуснете. Липсата на сън е като сутрешно задръстване – или си късате нервите, или оставяте нещата да се случат.

Час за лягане – всяка сутрин будилникът звъни по едно и също време, но е също толкова важно да имаме и определено време за лягане. Тялото се нуждае от навика да се „изключва” всяка вечер в определен час.

Душ / вана – Сънчо идва, когато телесната температура спадне. Засилете ефекта като си вземете топъл душ и след това си легнете. Топлината на тялото постепенно ще спадне и ще ви се доспи.

Затъмнете – дори малкото светлина смущава съня. Изключете телевизора, компютъра и лампите. За уличното осветление няма какво да се направи, но можете да спуснете по-плътно завесите / щорите.

Тишина – шумът пречи на заспиването. Ако не можете да ограничите шумовете, изберете някакъв уред, издаващ звук, който блокира външния свят. Звукът трябва да е тих и да не е дразнещ.

На студено – по-ниските температури са приятели на съня. В спалнята температурата трябва да бъде по-ниска, за да може тялото да си отпочине по-качествено.

Лека вечеря – малкото количество храна 2 часа преди лягане е гаранция за здрав сън. Изберете си нещо леко за ядене.

Без цигари и алкохол – не привиквайте да пиете чаша вино с цигара преди сън. Алкохолът и никотинът са вид стимуланти и нарушават спокойния сън.

Възглавницата – на първо място трябва да бъде удобна.

Любимците вън от спалнята – животните може да са сладки, но не са най-добрите приятели на съня.

Без болка – болката пречи на заспиването. Ако имате главоболие или изпитвате друг вид болка, вземете нещо обезболяващо. Ако положението е сериозно, потърсете лекарска помощ.

Отбягвайте кофеина – правилото е никакъв кофеин след залез.

Дишайте – спрете да мислите за изминалия ден или за задачите, които имате да свършите утре. Фокусирайте се върху дишането. Звукът от вдишването и издишването ще изиграе ролята на приспивна песничка.

Запазете спокойствие – ако не можете да заспите, не изпадайте в паника. Спрете да си мислите, че утре ще изглеждате ужасно или ще ви тръгне денят накриво. Успокойте се и се отпуснете.

Без компенсации – ако не сте спали предишната нощ и си легнете по-рано тази вечер, не си наваксвате. Промяната в часовете за сън само объркват организма ви. Ставайте и си лягайте по едно и също време.


" }-->

Коментари