Публикация

На вкус е като кестен и тиква, но е корен и е сладко... Що е то?

Думата „картоф” е достатъчна, за да стресира хората, които следят теглото си и се опитват да се хранят правилно. Тя е синоним на напълняване и влошаване на диетата.


Има обаче един определен далечен роднина на семейството, който е малко известен у нас и по-скъп от обикновените си родственици, но качествата му са незаменими.

Става дума за сладките картофи или така наречените батати. По света те са популярни и предпочитани заради полезните си качества – на трето място в световното производство на коренни и грудкови култури след картофите и маниоката.

Въглехидрати
Сладките картофи имат малко по-ниско съдържание на въглехидрати, отколкото обикновените картофи. Един средно голям картоф съдържа 26 грама въглехидрати, а един среден сладък картоф - 23 грама.

Фибри
Сладките картофи съдържат почти два пъти повече фибри от другите видове – до 7 грама фибри на порция. Високото съдържание на фибри им дава качеството "бавно изгаряне”, което означава, че енергията се изразходва по-бавно и по-ефикасно.

Витамини и калий
Сладките картофи са добър източник на витамин А, калий и витамин С, В6, рибофлавин, мед, пантотенова и фолиева киселини. Един среден сладък картоф има 28% повече калий от бананите.

Водно съдържание
Голямото количество вода, която се съдържа в сладките картофи, помага за намаляване на теглото. Консумирането на храни, които съдържат големи количества вода, кара организма да се чувства сит, а това ще предотврати преяждане и ще намали леките закуски между храненията.

Изборът
Когато избирате сладки картофи, те трябва да са без пукнатини или натъртвания. Дръжте ги на хладно, тъмно и добре проветриво място. Варените сладки картофи могат да се съхраняват до 1 седмица в хладилника.

Те могат да бъдат използвани в голямо разнообразие от ястия – и сладки, и солени. Комбинират се добре с канела, мед, зелен лимон, джинджифил, кокос и индийско орехче. Насладете им се в десерти, хлябове, пудинги и много други. Стават и за гарнитура към риба, месо, или като основно постно ястие.

" }-->

Коментари