Публикация

Плодове и зеленчуци с малко калории

Всички знаем за ползите от зеленчуците и плодовете. Те са полезни за имунитета, различните системи в организма, дори за фигурата. Нискокалоричните представители на растителния свят са винаги добре дошли на трапезата.


Броколи (31 калории в 1 чаша)
Изключително нискокалоричните розички на броколито съдържат много фибри, витамини и минерали, както и мощни антиоксиданти, които намаляват риска от рак на гърдата и на дебелото черво. Противораковото действие на броколито се дължи на съдържащото се в него химическо вещество - сулфорафан, което му придава леко горчив вкус.

Брюкселско зеле (38 калории в 1 чаша)
Брюкселското зеле е много нискокалорично, а същевременно изобилства от фибри и растителни вещества, които имат противораково действие. Тези малки зелчици имат леко горчив вкус, но ако се приготвят с пикантен или сладникав сос, са много вкусни.
 
Зеле (22 калории в 1 чаша)
Нискокалоричното зеле е богато на витамини, минерали, фибри и няколко растителни вещества, които предпазват от рак и пречистват организма. Червеното зеле съдържа и антоцианини, които допринасят за обновяването на клетките и блокират растежа на раковите клетки.

Карфиол
Като всички кръстоцветни зеленчуци и карфиолът съдържа много растителни елементи с противораково действие и е богат източник на витамин С и фолиати.

Грейпфрут (39 калории в половин плод)
Изследвания са показали, че жените, които консумират редовно грейпфрути или сок от този плод, са с 5 килограма по-слаби от тези, които не го правят. Грейпфрутите са изключително полезни за сърцето. Те съдържат витамин С, фолиева киселина, калий и пектин, който пази от атеросклероза. Розовите и червените грейпфрути съдържат и витамин А и ликопен, който пази артериите от окисляване.

Гъби (15 калории в 1 чаша)
Всички видове гъби съдържат укрепващи имунитета антиоксиданти и калий, В витамини и фибри. Някои сортове съдържат и веществото лентинан, за което се смята, че действа противораково. Гъбите са добър източник на витамин D, тиамин, рибофлавин, ниатин, витамин B6, фосфор, калий, мед и селен.

Домати (22 калории в 1 среден домат)
Те съдържат ликопен, антиоксидант, който се среща рядко в другите храни. Изследванията показват, че той защитава кожата от  вредните ултравиолетови лъчи, предпазва от някои видове рак и понижава холестерола. Освен това доматите съдържат много калий, фибри и витамин С.

Ряпа (36 калории в 1 чаша)
Ряпата е богат източник на фибри и витамин С и има нисък гликемичен индекс. Освен в салати тя може да се добавя и в супи и различни ястия.

" }-->

Коментари