Публикация

Водни игри срещу стрес и за...

Морето, басейнът и ваната са тепих в борбата с болежките, годинките, килограмите и стреса.


Магическата течност, която ни дарява живот, е навсякъде около нас и вътре в нас. Водата е вълшебна среда, в която можем да изваем тялото си. Плуването е красив спорт, но не всички можем да яхнем вълните или да се отпуснем блажено върху гладката повърхност в басейна. За едно и също време при гимнастика във вода се горят два пъти повече калории в сравнение с аеробика в зала.

Движенията във водата задвижват всички мускулни групи.
Няма прегряване, изпотяване и претоварване на ставите. Докато тренирате, водата масажира цялото тяло и премахва болките в гърба, облекчава умората и тежестта в краката.
Упражненията са подходящи при заболявания на опорно-двигателния апарат, специалистите препоръчват аквааеробика за бъдещи майки.

Водната гимнастика може да се играе от всеки, без значение от години, тегло или ръст.

Морето и басейните са идеалното място, където може да се оформят стройни бедра и перфектен корем. А когато лятото си отиде, водният фитнес може да се практикува в закрити басейни или дори във ваната.

Водата се съпротивлява на движенията ви и затова вие ще трябва да прилагате повече сила при изпълнението им. Тренировките в морето или басейна не са уморителни, тъй като теглото на тялото намалява с до 80%. Движенията, които ви мъчат в залата, са много по-приятни във водата. Всяко упражнение се повтаря от 10 до 20 пъти, препоръчва се бързо темпо. Не излизайте от водата, преди да е изминал поне половин час.

Развихрете въображението си или си спомнете часовете по физическо възпитание.
Повечето тренировки на сухо могат да се правят и във водата. Едно от тях е клякания. Изправете се във водата с крака на ширината на раменете. Свийте леко колената, все едно сядате на стол, и после се изправете.

Универсална рецепта как да спортувате и да ви е приятно във водата няма. Ако ви е приятно да прескачате вълните – направете го, така все едно правите подскоци във фитнеса, само че с по-голямо натоварване. Можете и да тичате във водата, вместо на бягащата пътечка или в парка.

Ако правите аквагимнастика в басейн, отидете на дълбочина до гърдите и започнете да ходите, а после и да тичате. Първо опитайте на място, а после и да навъртите разстояние. Можете и да сложите тежести на глезените, за по-голямо натоварване.

Но за да не натоварите сърцето, с тежестите упражнявайте серии от по три минути максимум. Спортовете във вода са най-различни - аеробика, фитнес, спининг, гимнастика...
Трябват ви 40 минути упражнения, за да стегнете тялото и отпуснете психиката.

Водната гимнастика е панацея за справяне със стреса. Заради по-голямото налягане се диша по-дълбоко. Тъй че, ако искате свалянето на излишните килограми да ви донесе удоволствие и да обелите портокаловата кожа – мястото е водата. Плувайте, скачайте, тичайте, клякайте и вдигайте крайници ....Изборът е ваш! Но не забравяйте, че хлорът в басейните и солта в морето изсушават кожата. Затова след водната гимнастика, намажете тялото си с хидратиращ крем.


" }-->

Коментари