Страховете на родителите пречат на детските игри на открито
CredoWeb
CredoWeb
Компания
Страховете на родителите пречат на детските игри на открито

Страховете на родителите пречат на детските игри на открито

Милиони деца е по-вероятно да бъдат намерени пред компютъра.

Само едно на седем съвременни деца играе на открито повече, отколко родителите му навремето, пише в. „Дейли експрес”, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания в рамките на кампанията „Make Time 2 Play”.

Това, че днешните деца прекарват по-малко време навън в сравнение с родителите си, се дължи на различните страхове на възрастните - от натоварения трафик, от „странни опасности” и от други рискове на модерното всекидневие.

Милиони деца днес е по-вероятно да бъдат намерени пред компютъра, вместо да спортуват на открито или да се забавляват с игри в близкия парк.

Данните от проучването показват, че само 15 процента от съвременните подрастващи играят повече навън в сравнение с техните майки и бащи.

Допитването е обхванало 2000 родители на деца под 15-годишна възраст. Резултатите сочат, че най-голямата тревога на възрастните е пътната безопасност. Близо 60 процента от тях се притесняват от натоварения трафик, 55 процента се тревожат за „странни опасности”, а 38 процента - от уличните банди. Около 20 процента от родителите не искат децата им да губят ценно време за уроци.

За подрастващите обаче е важно да играят навън, обяснява психологът д-р Линда Пападопулос.

„Точно както ние възрастните говорим колко са важни за доброто здраве петте порции плодове и зеленчуци дневно, така за децата е от значение разнообразното „игрово меню”. То включва структурирани и неструктурирани игри и занимания с и без надзор.

Игрите на открито са важен компонент от развитието, защото помагат на подрастващите да създават приятелства, да разрешават проблеми и да опознават света около тях. Тъй като основна пречка за това са родителските страхове, възрастните трябва да се изправят пред тях и да се опитат „да разхлабят юздите”, казва д-р Пападопулос.


Реклама

Мнения