Публикация

Децата, които гледат много телевизия, се справят по-добре в училище

Произходът и образованието на родителите са определящите за успеха в училище.


Децата, които гледат телевизия три или повече часа дневно, са средно три месеца по-напред в развитието си в сравнение с тези, които й посвещават не повече от час, смятат британски учени.

Изводът на екипа от Лондонския университет противоречи на общоприетото схващане, че телевизията намалява способността на подрастващите да разсъждават. Учените установиха също, че налаганите от родителите правила с надежда да подобрят успеха на децата в училище, като редовни часове за хранене или лягане, се отразяват твърде малко върху постиженията им.

Образователната стойност на телевизията за децата се подценява, изтъкна ръководителят на изследването д-р Алис Съливан, като подчерта, че тя може да им помогне също да обогатят речника си.

Изводът на учените е, че произходът и особено образованието на родителите са определящите за успеха на децата в училище, посочва БТА.

Резултатите показаха също, че децата, чиито родители са със стабилна и добре платена работа, са повече от година напред в развитието си в сравнение с тези, чиито родители са с професия, не изискваща някаква квалификация.

Изследването е обхванало 11 000 седемгодишни деца, проследени от раждането им за проекта „Милениум Кохорт”.


Коментари