Хормонозаместителната терапия може да провокира панкреатит
CredoWeb
CredoWeb
Компания
Хормонозаместителната терапия може да провокира панкреатит

Хормонозаместителната терапия може да провокира панкреатит

Рискът е най-голям при жените, които пиели лекарствата над 10 г., сочи ново проучване

Хормонозаместителната терапия може да доведе до тежък страничен ефект - остър панкреатит, предупреждават учени от Каролинския институт в Швеция, цитирани от Canadian Medical Association Journal. Те намерили доказателство за това, като анализирали данните от 31500 пациентки в менопауза на възраст от 48 до 83 г.

Някои от тях приемали хормонални препарати, но след това търсили лекарска помощ заради панкреатит. Учените изчислили, че при жените, които приемат хормони, рискът от остра проява на заболяването скача с 57%.

Все пак абсолютната бройка на разболелите се била сравнително неголяма: 71 случая на 100 000 сред тези жени, които пиели хормони, и 52 случая сред онези, които не били на хормонозаместителна терапия. Най-тревожните показатели били при жени, които системно приемат такива препарати, и в групата на онези, които пиели лекарствата над 10 г.

Мнения