26.09
CredoWeb
CredoWeb
Компания

Загубата мотивира по-силно от печалбата

Наблюдението върху мозъка на хора, участващи в търгове, показва, че реакцията на загубите е много по-активна, отколкото на печалбите.

Наблюдението върху мозъка на хора, участващи в търгове, показва, че реакцията на загубите е много по-активна, отколкото на печалбите.
Именно загубата подтиква участниците в аукциони да продължат и да бъдат "зарибени".

Изводът в изследването на американски учени, публикувано в сп. Сайънс, опровергава досегашната теория, че плащането на висока цена за желания предмет е предизвикано от "наслада от победата".
Според тях хората повече мразят да губят, отколкото обичат да печелят.

Учените очакват тези изследвания да хвърлят повече светлина върху мотивацията при решенията, свързани с пари – например на фондовите борси.

Мнения