Публикация

Доц. Байкова: Не изчаквайте "подходящо" време за намаляване на теглото

Ниските температури са предпоставка за качването на два - три килограма над обичайното тегло. Но не бива хората, които имат проблеми с килограмите, да чакат само по-подходящото време, за да ги редуцират.
Това коментира пред health.bg доц. Донка Байкова...


Ниските температури са предпоставка за качването на два-три килограма над обичайното тегло. Но не бива хората, които имат проблеми с килограмите, да чакат само по-подходящото време, за да ги редуцират.

Това коментира пред health.bg доц. Донка Байкова, заместник-председател на Българското научно дружество по хранене и диететика.

По думите й, зимата се оказва подходящо време за диети за онези, които през лятото са във ваканция и не мислят за ограничения, тъй като тогава физиологически организмът е предразположен към намаляване на теглото.

„Който има проблеми – да не чака, независимо дали е зима, или пролет. Целият януари е наситен с празници, постоянно има поводи за празнуване, които традиционно българинът организира около трапезата си. На практика се оказва, че няма период в годината, в който да се вместим.”- коментира доц. Байкова.

Тя е категорична, че всеки период е подходящ човек да се справи с проблема си и да редуцира теглото си.

Доц. Байкова препоръчва през зимата да се консумират в големи количества сезонни плодове (киви, портокали, мандарини) и зеленчуци (ряпа, моркови, прясно зеле, цвекло, спанак, гарнирани с лимон и зехтин).

Благотворен ефект има и пълнозърнестият хляб, който съдържа фибри, спомагащи за отделянето на голяма част неусвоените съставки.

Млякото и нискомаслените млечни продукти имат силен детоксикиращ ефект.



" }-->

Коментари