Публикация

ЕМЕА проучва сигнал за епилептични пристъпи след ваксиниране срещу HPV

Bъв връзка със сигнал от Испания за два случая на епилептични пристъпи при момичета, имунизирани срещу рак на маточната шийка с ваксината Gardasil...


Европейската агенция по лекарствата (EМЕА) обяви, че ваксинирането срещу рак на маточната шийка не може да се свърже с появата на епилептично пристъпи, на базата на наличните данни, но се извършва допълнително проучване на обстоятелствата.

Изявлението беше направено във връзка със сигнал от Испания за два случая на епилептични пристъпи при момичета, имунизирани срещу този вид рак с ваксината Gardasil. Пристъпите са протекли с повтарящи се и продължителни гърчове и загуба на съзнание

Двете момичета в Испания, които са се почувствали зле след поставянето на ваксината, вече се подобряват. Те са имунизирани с Gardasil от една и съща партида.
Тя е разпространена във Франция, Италия, Холандия и Германия, но до момента не е прилагана в последните две страни.

След инцидентите с двете пациентки на 9 февруари, испанските здравни органи са преустановили като предпазна мярка ваксинирането с тази партида Gardasil.
Същата мярка е предприета в Италия.

„Базирайки се на наличните данни, Комитетът за лекарствени продукти за хуманна употреба (СНМР) към ЕМЕА направи заключението, че не е вероятно случаите да са свързани с Gardasil и че ползите от имунизацията с Gardasil продължават да надвишават рисковете.” – се казва в официално становище на агенцията

Комитетът по лекарствената политика и Работната група по лекарствена безопасност към ЕМЕА допълнително проучват обстоятелствата. Препоръчва се в указанията за приложение на ваксината Gardasil да се посочи вероятността от припадък като нежелан ефект, както и че той може да бъде придружен с гърчове.


" }-->

Коментари