Публикация

36 двойки получават шанс за ин витро с кампанията „За още едно българче”

Това стана ясно при откриването на благотворителната инициатива в Пловдив...


Националната кампания „За още едно българче” ще даде шанс на 36 български двойки с репродуктивни проблеми да станат родители.

Това стана ясно днес при откриването на благотворителната инициатива в Пловдив. Нейни организатори са козметичната компания „Роза импекс”, фондация „Искам бебе” и сдружение „Зачатие”.

„150 хиляди лева от продажбата на козметични продукти на „Роза импекс” ще бъдат дарени за подпомагане на семействата.” – увери управителят на фирмата Димитър Георгиев.
Той призова и други представители на бизнеса да се включат в кампанията, насочена към преодоляване на демографската криза в страната.

По данни на ООН, около 270 000 двойки у нас имат репродуктивни проблеми.

Всяка двойка, която желае да бъде включена в инициативата „За още едно българче”, трябва да попълни регистрационна форма в сайта на кампанията: www.za1bg.com.
Условията за одобряване на кандидатите са определени на базата на анонимна анкета и са съгласувани със специалисти от фондация „Искам бебе” и сдружение „Зачатие”.

Крайният срок за попълване на регистрационната форма за участие в първия жребий е 31 май. На 14 юни ще бъдат изтеглени имената на 18 двойки.
Жребият за определянето на останалите 18 семейства ще бъде на 16 ноември, а срокът за попълване на регистрационната форма е до 1 ноември. Всяка двойка сама ще избере клиниката, в която ще бъде извършена процедурата.

По думите на д-р Антония Първанова, заместник-председател на парламентарната Комисия по здравеопазване, инициативата на бизнеса за пореден път изпреварва бюрократичното мислене на държавата, която все още не е дала начало на обществения фонд „Ин витро”.

„Правят се опити се да упражни политически контрол на представителството в управителния съвет на фонда.” - поясни д-р Първанова, която е консултант на кампанията „За още едно българче”.

Тя допълни, че ще инициира законодателни промени за данъчни облекчения на бизнеса.


Коментари