Публикация

Петте стълба на антиейджинга

Търсенето на извори на младостта е старо колкото човечеството. Доказателство за това са многобройните митове и легенди. Въпреки че Олимп не разкрил тайната (нектарът и амброзията били запазени за боговете), природата разкрива богатствата си и еликсирите на живота пред смъртните.

Вълшебната дума днес е „аnti-aging”. На първо място антиейджинг означава запазване здравето на тялото, което е пряко свързано със забавяне на процесите на стареенето.

Едва ли има човек, който не би искал да остарее здрав и освен това да изглежда младолик и в добра форма.

Според американски учени човек може да доживее до 120 години. Ако започне отрано да прилага предпазни мерки срещу стареенето, може да си спести много оплаквания. Днес това е едно от най-хубавите качества на образования човек.

Скоро издателство “Кристиян Брандщетер” ще публикува най-новата готварска книга на австрийския гуру на антиейджинга проф. д-р Маркус Метка - „Сготви си така, че да се подмладиш”. С личното съгласие на автора "Хелт Медия Груп" започна да публикува откъси от нея.


Търсенето на извори на младостта е старо колкото човечеството. Доказателство за това са многобройните митове и легенди. Въпреки че Олимп не разкрил тайната (нектарът и амброзията били запазени за боговете), природата разкрива богатствата си и еликсирите на живота пред смъртните.

Сами по себе си боговете, които са свързани с вечната младост, не винаги били изобразявани като млади, а много по-често като зрели, възрастни хора. Но дори и в тези образи старостта е изобразена като красиво преливаща се форма на младостта, на вечността.

Вълшебната дума днес се нарича „аnti-aging”. На първо място тя означава запазване здравето на тялото, което е пряко свързано със забавяне на процесите на стареенето.

Когато здравето се оказва тенденция на бъдещето в световен мащаб, предпазните мерки за всеки един от нас се явяват нейна важна съставна част. Надали има човек, който не би искал да остарее здрав и освен това да изглежда младолик и в добра форма.

Според американски учени човек днес може да доживее до 120 години. Ако започне отрано да прилага предпазни мерки срещу процесите на стареене, може да си спести много оплаквания. Да остарееш здрав е едно от най-хубавите качества на образования човек.


Маркус Метка е роден през 1951 г. във Фелдкирх, Австрия. По професия е акушер-гинеколог. Професор е по генекологична ендокринология във Виенския университет. Автор е на многобройни публикации в реномирани международни списания.

От 1989 г. е президент на Австрийското дружество по менопауза и андропауза, а от 1998 г. – на Австрийското дружество по антиейджинг. Съавтор е на книгите „Мъжът’ 2000” (1999 г.), преведена и на български език, „Антиейджинг гурме готварска книга № 1” (2004 г. ), „Козметичната революция ” (2007 г.).

Скоро издателство “Кристиян Брандщетер” ще публикува най-новата готварска книга на проф. д-р Метка - „Сготви така, че да се подмладиш”. С личното съгласие на автора в. „Живот и здраве” започна да публикува откъси от нея.

Очаквайте рецептите на водещия специалист, които ще променят представите ви за готвенето. Защото ястията могат да бъдат не само вкусни и изтънчени, но и здравословни!


Петте стълба нa антиейджинга 

Щастливото, здравословно стареене се базира върху пет стълба! Най-важният градивен елемент на концепцията против стареенето - освен достатъчното движение, душевността, околните фактори и влиянието на хормоните, е храненето.

1. Хранене

„Защо ридаеш, че си болен. Ти сам знаеш, колкото здрав или болен си! ” (Хипократ)

Две известни проучвания доказват, че стареенето е само до 30 % генетично заложено. Повече генетичен материал за здравословно стареене се наследява по майчина, а не по бащина линия. 70 % се дължат на грешно хранене като например консумацията на „лоши” въглехидрати (бяла захар) и „лоши” мазнини (трансмазнини).

Те стимулират развитието на сърдечно-съдови заболявания, рак, Алцхаймер, обременяването от възрастта и от цивилизацията. Всекидневно се правят проучвания за ефектите на храната върху здравето. Само два ореха дневно например могат да намалят риска от сърдечен инфаркт наполовина.

Успешната формула на храната против стареенето
Използвайте правилното месо, правилните мазнини и въглехидрати.

Избягвайте употребата на рафинираната домакинска захар и се възползвайте оптимално от аспектите на вторичнo придобитите вещества, които съдържат растенията. Те имат антиоксидативен и противовъзпалителен ефект.

2. Движение

Редовното движение е една от основните предпоставки за правилно стареене, тъй като спортът по естествен начин изпълва с енергия ораганизма. Фитнес упражненията задвижват производството на близки до хормоните вещества като ендорфини, които помагат за намаляването на стреса.

Само след 20 минути редовно, средно натоварващо движение хормоните в кръвта се повишават два пъти и, физиологично погледнато, организмът заприличва на по-млад.

С упражненията обаче не трябва да се прекалява, защото при някои спортисти позитивният ефект може бързо да се обърне в негативен. Причината за това е, че при екстремно физическо натоварване в тялото се отделя по-голямо количество свободни радикали.

Това обяснява и изпитият външен вид на маратонците. Вместо силови тренировки правете по-леки мускулни упражнения, вместо маратона - разходките. Интегрирайте движението във всекидневието си.

Разходките са идеалната форма за тези, които дълго не са се занимавали със спорт. Който спортува редовно, увеличава очакваната продължителност на живот, както и качеството му.

3. Душевност

Трудно е да се намери дума, която да описва връзката между тялото и душата в смисъла на пълноценен живот. Има различни начини, по които да се постигне вътрешно равновесие. Любов, религия или медитация.

Хора, които са достигнали вътрешен баланс, имат сигурна опора в живота. При това е важно да се запази желанието за живот, да се гледа на проблемите като шансове и да се преодолява стреса възможно най-добре.

Връзката между медицината и душевността се изследва от дълго време. Факт е, че духовните хора са зрително по-млади и действат по-непринудено, техният хармоничен живот си проличава и в тяхното естествено поведение.

Всеизвестно е още, че всички над 100 годишна възраст имат нещо общо: не са дебели и успяват да преодолеят стреса много успешно.

4. Околна среда

Колко бързо остарява човек зависи и от околната среда. Човек трудно може да се измъкне от въздействията, на които е подложен всекидневно. Почти всеки е наясно, че независимо от начина му на живот, той ще се сблъска с неминуемият шум, прах и стрес, които един ден се заплащат.

Достатъчно сън, отказване от никотина и свеж въздух са важни предпоставки. Всеки голям град има своите зелени площи, които човек може да използва съзнателно. В допълнение всеки винаги има възможността да украси своето обкръжение с цветя.

5. Хормони

Доброто функциониране на хормоните гарантира младост и вдъхновение, а това стимулира здравето и забавя процеса на стареене. Всяка мастна клетка в повече оказва негативно влияние върху работата на хормоните.

Съдържащият се в мастните клетки ензим ароматаза служи за преработка на тестостерона в естроген. Затова колкото повече мастни клетки натрупваме, толкова по-голямо е количество на естрогена в следствие на ензима ароматаза.

При жените запасът от естроген може да доведе до образуване на рак, а при мъжете могат да се наблюдават изнежване и женски форми. Здравословната храна влияе позитивно върху нивото на хормоните, благодарение на което се запазва младежкото излъчване дори и на старини.

Много хранителни вещества имат хормоноподобно влияние - например съдържащият се в соята изофлавон (женски хормон) или жен-шена (мъжки хормон). Нарът, който служел на персите като елексир за красотата, има най-висока концентрация от всички растения на фитоестрогени.

До днес са известни две дузини различни видове хормони. Соматотропинът е главният хормон против стареенето, който се секретира в първите дълбоки фази на съня. Не случайно се говори и за т. нар. сън на красотата. Но трябва да внимаваме с късното хранене, защото то пречи на този възстановителен сън.

Как изглеждат вашите пет основни стълба против стареенето, от какво бихте могли да ги построите, как да го направите? Вие сами определяте колко силен или слаб ще е фундаментът на борбата ви със старостта!
" }-->

Коментари