Публикация

Безплатни тествания за кожни алергии в Плевен

От 17 до 20 ноември тази година ще се проведе станалата традиционната, шеста Национална кампания за диагностика и профилактика на кожните алергични заболявания. Тази година кампанията е насочена основно към професионалните кожни алергични заболявания и безопасността на козметичните продукти.


Алергичните заболявания имат сериозно обществено и икономическо значение. Очаква се към 2015 г. всеки втори човек на планетата да страда от алергична болест. Кожата, осъществявайки непосредствения контакт на организма със заобикалящата ни среда е един от органите, които най-често са засегнати от алергични заболявания. Кожната алергия се среща при над 30% от активното население в развитите и развиващите се страни и е сред най-честите причини за временна неработоспособност. Близо 10 % от всички хора са страдали от екзема на ръцете - най-честото кожно алергично заболяване. Впечатляващи са данните за годишните загуби на индустрията поради кожни професионални заболявания – САЩ – 11 билиона долара/данни за 2010/,Европейски съюз – 5 билиона евро/за 2011г/ . Най-честото професионално заболяване на кожата е контактният дерматит от различни алергени и/или иританти (токсични дразнещи кожата субстанции). Именно тяхното разкриване и методите на профилактика ще са фокус на кампанията тази година. По традиция, кампанията е част от паневропейска инциатива на Европейската Академия по Дерматология и Венерология и ще обхване 7 големи дермато-венерологични клиники, съответно в София - УМБАЛ “Александровска”, ВМА, Токуда Болница, както и университетските кожни клиники в Пловдив, Стара Загора и Плевен, и Кожно-венерологичното отделение в Русе (там кампанията ще се проведе от 01.12.2014). По време на кампанията пациентите ще бъдат консултирани и преглеждани безплатно, като при нужда ще бъдат провеждани и необходимите кожно-алергологични тестувания, отново без заплащане от страна на пациентите. Желаещите да бъдат консултирани трябва да имат предварително записан час на телефон: 064 886 696 – Клиника по дерматология и венерология при Университетска болница – Плевен. Освен безплатните консултации, цел на кампанията е популяризиране на проблема за алергичните кожни реакции към козметика сред обществото и в медийното пространство, както и дискутиране на възможностите за диагностика, лечение и профилактика на тези заболявания.

Националната кампания се организира от Секцията по дерматоалергология към Българското дерматологично дружество (БДД) и е в рамката на “Healthyskin @twork” кампанията на ЕPOS (European Initiative for the Prevention of Occupational Skin Diseases) в която участват 30 европейски страни.

Коментари