30.12.14
ДКЦ Асцендент
ДКЦ Асцендент
Лечебно заведение

Популярността на спиралите продължава да расте

По данни от национално изследване (National Survey of Family Growth) на Центъра за контрол и превенция на заболяванията (CDC), САЩ, 6,4 % от жените на възраст между 15 и 44 години разчитат на вътрематочните спирали като метод за контрацепция.

Тези резултати демонстрират покачващото се доверие в един от най-ефективните методи за контрол на раждаемостта.

Въпреки множеството изследвания доказващи тяхната ефективност и безопасност, до скоро спиралите се препоръчваха само за раждали жени. През 2012 г. „Американския Колеж на Акушерите и Гинеколозите“ (ACOG) препоръча спиралите като подходящи за употреба и от млади момичета. През Октомври тази година Американската педиатрична академия /AAP/ потвърди, че спиралите трябва да са първи избор за контрол на раждаемостта при сексуално активни момичета.

Проектът „Choice“ на Вашингтонския университет в Мисури, предоставя различни контрацептивни средства на над 9200 жени. Една година по-късно изследователите установяват, че при жените избрали противозачатъчни хапчета, пръстени или пластири, рискът от нежелана бременност е с 20 % по-висок, в сравнение с жените избрали спирала.

Друго от предимствата на спиралите е, че действието им трае с години (от 3 до 10) и няма шанс да бъде пропуснат приемът, както е при хапчетата. Също така се характеризират с нисък риск от забременяване – 0,8%.

Основните притеснения на гинеколозите по отношение използването на спирали при нераждали са свързани с риска от инфекция. Този риск е сведен до минимум при спиралите с благороден метал - злато или сребро.

„Вълнуващо е да се следи промяната в мисленето на хората по отношение на контрацепцията. Жените, използващи спирали, демонстрират по-високо ниво на удовлетвореност, от тези, които използват други контрацептиви. Това се дължи най-вече на факта, че не е нужно постоянно да мислиш за тях, за да се предпазиш от бременност.“ казват от Вашингтонския университет.

За повече информация: http://www.spirala.biz/

Мнения