Публикация

Грейпфрутът увеличава риска от странични ефекти при лекарства

Американски специалисти са установили, че грейпфрутът може да предизвика съсирване на кръвта в комбинация с контрацептиви...


Американски специалисти са установили, че грейпфрутът може да предизвика съсирване на кръвта в комбинация с контрацептиви, съобщи Би Би Си.

В списание „Лансет” е описан случай на 42-годишна жена, която е получила съсиреци в крака вследствие на диета с грейпфрути (по 225 гр. всяка сутрин).

Лекарите смятат, че комбинацията между цитруса и противозачатъчните хапчетата, които жената употребява, е довела до съсирването на кръвта.

Плодът блокира действието на ключов ензим, който контролира естрогена в контрацептивите и по този начин се увеличава тромбоцитният им ефект.

Генетичната предразположеност, липсата на движение и други външни фактори също са от значение, но специалистите предупреждават, че всички крайности при диетите крият непредвидими последствия.



" }-->

Коментари