17 прости стъпки, които ще ви мотивират да спортувате
Животът днес
Животът днес
Компания
17 прости стъпки, които ще ви мотивират да спортувате

17 прости стъпки, които ще ви мотивират да спортувате

​Специалисти отЕвропейската асоциация по фитнес предлагат няколко мотивационни стъпки, които ще ви помогнат да се мобилизирате и да отидете на тренировка.

17 стъпки, които да ви мобилизират да спортувате

1. Обличайте спортен екип

Дори и да нямате намерение да правите физически упражнения, по някое време облечете екип за фитнес, застанете пред огледалото и се огледайте. Ако прецените, че фигурата ви не изглежда достатъчно добре, може би ще решите да не се преобличате, а веднага да направите един малък крос.

2. Записвайте впечатленията си от всяка тренировка

Приучете се да си водите дневник, в който да описвате усещанията и самочувствието си след физически натоварвания. Ако в даден момент нямате настроение за тренировка, прелистете дневника си и си спомнете удоволствието, което сте изпитали след физическите упражнения. Тогава непременно ще ви се прииска да го преживеете отново.

3. Напомняйте си причината да започнете да спортувате

Спомнете си времето, когато не сте си купували дрехи, които са ви харесвали, само защото ви стоят лошо. И колко често ви се е искало да облечете шорти или къса пола, но не сте могли да си го позволите. Припомнете си тези неприятни моменти и причините, поради които сте започнали да се занимавате с физически натоварвания.

4. Запитайте се дали няма да съжалявате, ако се откажете от тренировките

Започнали сте да се занимавате с фитнес по определени причини, като желание да се избавите от излишните килограми, да укрепите мускулите си, да подобрите здравето си, да изпитате положителни емоции или просто да запълните свободното си време. Помислете си дали няма да съжалявате, ако се откажете от тези занимания и зачеркнете собствените си цели.

5. Купете си абонаментна карта за спортната зала

Това е едно от най-мотивиращите решения. Дори и внезапно да ви налегне поредният пристъп на мързел, мисълта, че давате напразно пари за курса по фитнес, ще надделее. Волю-неволю ще се наложи да станете от креслото и да тръгнете към спортната зала за тренировка.

6. Опитайте с групови тренировки

Някои предпочитат да имат индивидуален треньор, защото искат вниманието да е насочено единствено към тях и да няма свидетели на евентуалните им провали. Само че ако треньорът е добър професионалист, той ще отделя внимание на всеки поотделно дори и в групата да има повече хора. При груповите занятия общата енергия увлича хората да продължат тренировката дори и да им се прииска да прекъснат и да си тръгнат. Не бива да се притеснявате от другите участници – те са увлечени от своите усилия и нямат време да ви наблюдават.

7. Представете си, че спортувате пред зрители

Представете си, че сте професионален атлет и изпълнявате упражнения пред жадна за зрелище публика, която ви ободрява с викове и аплодисменти. Тогава няма как да се откажете и да си тръгнете, преди да сте завършили упражненията. Доста необичаен начин, но помага на хора с богата фантазия.

8. Набележете си цели

Те могат да бъдат малки предизвикателства. Например да тичате до най-близкия супермаркет, след това до аптеката, да свиете в парка и там да побягате още 2 минути и после по обратния път. По-големите цели обаче мотивират повече. Например да отслабнете 7 килограма, да пробягате 200 километра на велотренажора, да се научите да карате ски, да смалите талията си до 60 см. Напомняйте си целите всеки ден и работете до постигането им.

9. Тренирайте с хора, които ви ободряват и поощряват

Подкрепата е винаги необходима, дори и в спортната зала. Ако зад някого застанат хора, които го поощряват, той неминуемо ще се стреми да постигне по-добри резултати, за да оправдае очакванията им и да докаже, че може повече. Мисълта, че нечии очи ви наблюдават, е най-добрата мотивация да постигнете идеала си.

10. Слушайте аудиокниги с продължение

Да тренираш под звуците на забавна музика е по-весело, но аудиокнигите имат определено преимущество: с тях непременно ще ви се прииска да излезете да побягате или да продължите тренировките на следващия ден, за да разберете края на историята.

11. Яжте здравословна храна

С никакви физически натоварвания няма да получите очакваните резултати, ако ядете вредна храна 

Хранете се здравословнов големи количества – фаст фууд, сладко, пържено и мазно, тестени изделия - и едновременно с това пропускате плодовете, зеленчуците, протеините и бавните въглехидрати. Към програмата на спортните занимания подберете хранителна диета, която е одобрена от треньора или диетолог. Препоръчителни храни са зеленчуците, пилешкото и говеждото месо, пълнозърнестите продукти, нетлъста риба и плодове с ниско съдържание на захар, като киви, круши, грейпфрут и ябълки.

12. Правете си селфита

Снимайте се преди и след тренировките всяка седмица, направете си фотоалбум или окачете снимките на стената, за да ги сравнявате. Промените в тялото се виждат по-добре на фотографиите, отколкото в огледалото.

13. Съревновавайте се

Конкуренцията винаги е отличен мотиватор във всяка сфера. Кой е напълнял повече – вие или приятелката ви? Кой по-бързо ще свали няколко килограма и ще стегне мускулите си? Съревновавайте се с приятелите си в спортната зала, мотивирайки не само себе си, но и другите.

14. Поканете приятели

Да спортуваш с най-добрите си приятели винаги е по-весело, отколкото, ако го правиш сам. С приятели няма да пропускате тренировки, те ще ви поощряват и помагат при сложните упражнения, ще посочат къде грешите и първи ще забележат успехите ви.

15. Увеличавайте дистанцията

Ако сте пробягали 2 километра, следващия път се опитайте да пробягате още два. Тогава по обратният път ще трябва да изминете 4 километра.

16. Кажете си, че само малко ще се разгреете и после си отивате у дома

Ако в някой от дните нямате желание да се занимавате с фитнес, си кажете, че само за малко ще се разгреете и веднага ще се върнете у дома. Ще се уверите, че след като започнете, вече няма да ви се иска да прекратите тренировката.

17. Проследявайте успехите си

Купете си някаква фитнес джаджа, например електронна гривна. Отбелязвайте всички резултати, следете и най-малкия напредък, записвайте впечатленията и усещанията си. Може да вкарате графика на тренировките и подходящо меню. Вечер преглеждайте дневника си. 

Реклама

Мнения