Фармакомпании в Германия "наемат" бъдещи лекари
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
Фармакомпании в Германия "наемат" бъдещи лекари

Фармакомпании в Германия "наемат" бъдещи лекари

Едва 12% от студентите по медицина не са получавали подарък от фармацевтична компания и не са посещавали спонсорирано събитие

Фармацевтичните компании в Германия са убедени, че лекарите предписват по-често лекарства на тези фирми, чиито търговски представители ги посещават по-често. Затова те 

все по-често се опитват да “наемат” бъдещите лекари 

Това установи проучване сред деканите на медицинските факултети в Германия и около 1100 студенти, инициирано от Кора Кох и Клауз Лийб от университета в Майнц и публикувано в GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung

Любопитно е, че студентите възприемат това за нормално. 

Едва 22% от студентите-медици мислят, че не бива да се срещат с представители на фармацевтични компании

Отношенията били свободни и в повечето случаи нерегламентирани.

Само два от 30-те участвали университета имали  правилници за работа и комуникация на персонала и студентите с фармацевтичните компании. Според Лийб по този показател Германия изоставала с 10-15 г. от от САЩ. Анкетата на Koch и Lieb, която бе пусната през лятото миналата година, разкри че само 12% от студентите по медицина в Германия никога не са получавали подарък от фармацевтична компания и не са посещавали спонсорирано събитие. 40% заявяват, че такива събития имат леко „изкривено“ съдържание, но все пак ги намират за информативни и полезни. Почти 

половината от анкетираните медици отговарят, че не е проблем да приемат подаръци

дори и скъпите, тъй като те минимално влияят на преценката им.

“Възможно е студентите да възприемат влиянието на фармацевтичните компании върху обучението като проблемно, но вярваме, че те все пак контролират взаимоотношенията си с търговските представители и няма да оставят да им бъде оказано влияние”, споделят Кох и Лийб.

Предходни изследвания ясно показват, че поведението на лекарите по отношение предписването на лекарства всъщност се влияе от редовните посещения на представители на индустрията – като понякога това може да е и в ущърб на пациентите.

Реклама

Мнения

7 юли 2015 10:37
Маргарита Пеева
7 юли 2015 10:37

Страхотна перспектива за младите