Публикация

Храните фаворити през лятото


Възможностите да се храните здравословно и да пълните чинията си с богати на антиоксиданти храни (броколи или боровинки) са големи. Тези продукти са твърде полезни, но има и други, които досега оставаха като резерви.

Списъкът с храни, които заслужават челно място в менюто, е дълъг, затова ги избирайте според досегашните си вкусове.  

В главните роли този сезон ще бъдат: кивито, гъбите, малините, орехите, червеният боб, листата от цвекло, сардините, динята, тиквените семки.

Ако обичате портокали, защо не опитате киви

Този мъхест плод съдържа около 70 мг. витамин С (само 5 мг. по-малко от дневната препоръчителна доза за жените), който се свързва с подобряване на зрението, намаляване на риска от рак и кардиологични заболявания, изглажда бръчките на лицето и др.

Кивито има и 20% повече калий от бананите в комбинация с витамин Е, който се среща рядко сред плодовете и зеленчуците.

Ако обичате броколи, защо не опитате гъби

Броколито е богат източник на антиоксиданти, но има и неприятни странични ефекти – образува газове. Гъбите от своя страна съдържат голямо количество полезни вещества, някои от които могат да предпазват от рак. Печурките съдържат много антиоксиданти.

Яденето на гъби се асоциира с намаляване на възпалителните процеси и силни имунни реакции.

Ако обичате боровинки, защо не опитате малини

Малините съдържат много антиоксиданти и по-точно такива, които имат антиракови свойства. Витамин К също присъства, а той повишава костната плътност и намалява риска от фрактури. Фибрите пък предоставят дневната доза защита срещу рак на дебелото черво, храносмилателни проблеми и сърдечни заболявания.

Ако обичате бадеми, защо не опитате орехи

Орехите са богати на растителни Омега-3 киселини, които предпазват сърцето, мозъка и паметта, подобряват и настроението.

14 ореха дневно са достатъчни да набавят нужните мастни киселини, които са по-ефективни в намаляването на холестерола от тези, съдържащи се в сьомгата.

Ако обичате черен боб, защо не опитате червен

Сред бобовите растения червеният боб съдържа най-много вещества , които предпазват от рак и сърдечни болести. Този вид боб има също много антиоксиданти, желязо, фибри, фолиева киселина и хранителни вещества, полезни за жените в детеродна възраст.

Ако обичате спанак, защо не опитате листа от цвекло

Ако ви е доскучало от спанака, обмислете да го замените с листа от цвекло. Те са полезни за мозъка. Съдържат витамини от група В, Е и фолиева киселина, лутеин срещу макулна дегенерация и др.

Ако обичате сьомга, защо не опитате сардини

Сардините също са богати на Омега-3 киселини като сьомгата, но имат ниско съдържание на живак. Богати са на витамин D, който подобрява настроението, намалява риска от рак и болести на сърцето, подкрепя имунната система.

Ако обичате домати, защо не опитате диня

Доматите са богати на пигмента ликопен, който намалява риска от кардиологични проблеми, рак на яйчниците и шийката на матката, но една чаша добре узряла диня съдържа 2 пъти повече ликопен в сравнение с един пресен домат.

Динята съдържа още витамин А и С и само 40 калории (1 порция). 

Ако обичате черен шоколад, защо не опитате тиквени семки

Натуралният шоколад повдига настроението, но и килограмите. Заменете изкушаващите блокчета с една шепа семки. Те са богати на аминокиселини и вещества, които действат ободрително. Магнезият въздейства положително върху имунната система и костите. 
" }-->

Коментари