Публикация
Кои са причините за детското главоболие
Адаптирането на децата към учебната среда е свързано с напрежение и стрес. Какво трябва да знаят родителите, за да помогнат на ученика да се справя максимално добре с натоварения график
Започна поредната учебна година и освен, че градския транспорт се напълни с деца и времето на децата се запълни сериозно.Наблюденията над много семейства показват, че през ХХI век разписанието на децата е също толкова гъсто запълнено, както и на възрастните, а понякога дори повече. Американските изследователи Марк Андерсън (Университета в щата Монтана) и Мери Уолкър (Държавния университет в Джорджия) направиха сериозно изследване, което показа, че часовете прекарани на чина не са залог или гаранция за висока успеваемост и придобиване на знания, а точно обратното.
Експериментът включвал намаляване на часовете с учебни занимания и това показало, че това не се отразява негативно, точно напротив - успеваемостта на учениците се повишава. Многото часове, прекарани в учебна среда водят до главоболие.
Според неврофизиолозите броят на посещенията при лекаря във връзка с главоболие намалява с напредването на годините.
Учени от Nationwide Children's Hospital в Охайо анализирали 1300 случая от 2010 до 2014 г. и доказали, че пикът на оплакванията от страна на учениците е през есента. „Ние открихме, че най-много от главоболие се оплакват момчета на 5-9 години. С възрастта броят на оплакванията съществено намалява. Що се отнася до момичетата, при тях първите признаци на мигрена се появяват в периода на половото съзряване. За съжаление те се запазват и в по-напреднала възраст“, казва Ен Пакалнис, водещ автор на изследването.
Основните причини за детското главоболие, според учените, са:
- промените в дневния режим,
- допълнителните курсове и кръжоци,
- стресът в училище,
- недостигът на сън
- липсата на физически упражнения.
Умората и недоспиването предизвикват не само главоболие. Те са отговорни и за лошите оценки.
- не по-малко от девет часа сън в денонощие трябва да имат децата. Учениците, които спят 9-11 часа в денонощието и спазват режим (винаги лягат и стават по едно и също време), могат да се похвалят с доста по-висока успеваемост.
Недоспиването влияе на успеваемостта по езици - децата, на които липсва сън по-трудно възприемат граматични правила.
Прочетете още: Как да помогнем на децата да се адаптират в училище или в детската градина
Коментари