Публикация

„Рош” с продажби за 24 млрд. швейцарски франка за 2009 г.


Продажбите на швейцарския производител на лекарства „Рош” за първите шест месеца на годината са се увеличили с 10 на сто или с два милиарда швейцарски франка (до 24 милиарда), като ръстът на фармацевтичната и диагностичната дивизия е два пъти по-голям от този на съответния пазар.

Оперативната печалба е нараснала с 20% и е достигнала до 8 милиарда швейцарски франка (по-бързо увеличение от това на продажбите). Нетните приходи са намалели с 29 на сто (до 4.1 милиарда) поради разходите по придобиването на „Дженентек” (Genentech), което бе осъществено на 26 март. Основният дивидент за акция се е увеличил с 10% в швейцарски франкове, съобщават от „Рош”.

За първите шест месеца на 2009 г. продажбите на фармацевтичната дивизия на групата са нараснали с 11%, а оперативната печалба се е увеличила с 13 на сто. Този ръст се дължи на онкологичните лекарства, Тамифлу (за лечение грип), Пегасис (при хепатит) и Луцентис (при очни заболявания).

Продажбите на Тамифлу представляват 4% от ръста на общите фармацевтични продажби. Общият капацитет за производство на противогрипния медикамент (включително производство от трети страни) ще бъде увеличен на 400 милиона опаковки годишно от началото на 2010 г., уточняват от фармацевтичната компания.   

Продажбите на диагностичната дивизия също са се увеличили по-бързо от ръста на пазара. Те са нараснали със 7%.

„Рош продължава да постига положителни резултати за последните години, като отчита двуцифрено увеличение на продажбите и оперативната печалба. Доволен съм от отличния прогрес, който имаме по отношение интегрирането на "Рош" и "Дженентек". Сделката с "Дженентек" ще подобри още повече способността ни да постигаме отлични резултати по отношение на дългосрочната ни стратегия за иновация в нашите основни фармацевтични и диагностични отдели." – заяви Северин Шван, изпълнителен директор на "Рош".

Коментари