В помощ на практиката - Характеристики на комуникацията в контекста на болничното заведение - предизвикателства и перспективи
Професионална организация на болничните фармацевти в България
Професионална организация на болничните фармацевти в България
Организация
В помощ на практиката - Характеристики на комуникацията в контекста на болничното заведение - предизвикателства и перспективи

В помощ на практиката - Характеристики на комуникацията в контекста на болничното заведение - предизвикателства и перспективи

Ивайла Георгиева - клиничен психолог в СБАЛДОХЗ-София ЕООД

КОМУНИКАЦИЯТА МЕЖДУ ЛЕКАР И ПАЦИЕНТ

Комуникацията и отношенията между пациента и лекаря са определени предимно от :
  •  социалната стабилност ;
  • стандарт на живот ;
  • равнището на медицински грижи и спазване на гражданските права - трябва да се има предвид, че в различни общества, периоди и култури различни ценности (обществени ценности) могат да поставят различни приоритети, например за последните 30 години в медицинската грижа на Запад силно се набляга на автономността на пациента да взима решения.
    → Комуникацията е активен и двустранен процес ;
    → Винаги съдържа два компонента :
    1. Информационен ;
    2. Интеракционен: вербално и невербално реагиране ;
    • Съдържание на комуникацията лекар ↔ пациент ;• Метакомуникация
    • Информацията по същество е соматичното или психическо страданието на пациента

    Цялата презентация може да видите в прикачения файл.

Прикачени файлове

Hotel Vitocha - I.Georgieva.pdf
Реклама

Мнения