Публикация

Отново за безопасното отслабване


Темата за наднорменото тегло е сред най-често обсъжданите, защото свръхкилограмите създават реални здравословни проблеми. Голяма част от съвременните болести са свързани с излишните телесни мазнини: скелетни деформации и болки в гърба и ставите, захарен диабет тип 2, хипертония, атеросклероза, мастни натрупвания във вътрешните органи и др.

Оказва се обаче, че и неправилното отслабване също крие доста рискове. За да не се отрази пагубно една диета, е необходимо да се спазват няколко основни правила:

Намаляването на теглото не се постига само с промяна на храненето. Най-ефективно е рационалното хранене, съчетано с повишена двигателна активност.

Диетата не означава гладуване! Организмът преживява тежък срив, ако бъде лишен внезапно от необходимите калории и хранителни вещества.

Нормалният ритъм е сваляне на 3-4 килограма на месец. Прекалено бързото отслабване води след това до т.нар. йо-йо ефект: още по-голямо напълняване.

Закуската е задължителна! На обяд се хранете умерено, а вечерта хапнете плод или кисело мляко.

Можете да намалите килограмите дори ако се откажете само от междинните похапвания на дребни наглед, но висококалорични храни – бисквита, бонбон, вафла, газирани напитки.

Пийте много вода и прясно изцедени плодово-зеленчукови сокове.

Осигурете на организма си антиоксидантна защита. При отслабване първоначално токсините в кръвта се увеличават, а това затруднява черния дроб. Затова приемайте антиоксидант и хепатопротектор от рода на хепасейв, както и витамин Е.

Консултирайте се с лекар и си направете основни кръвни изследвания, преди да промените всекидневните си хранителни и двигателни навици.

" }-->

Коментари