7 сигурни признака, че трябва да спите повече
Животът днес
Животът днес
Компания
7 сигурни признака, че трябва да спите повече

7 сигурни признака, че трябва да спите повече

Учените отдавна са открили връзка между здравето на хората и съня

10-15% от хората страдат от хронично безсъние, а цели 30-40 процента имат спорадични проблеми със съня. 

Недоспиването сериозно вреди на човешкото здраве и води до системна, хронична умора, затова вижте кои са признаците, че не ви достига сън:

  • Станали сте по-малко работоспособни

Недостигът на сън води до понижаване на концентрацията, вниманието, способността да се приемат решения, намалява бдителността.

  • Помните по-трудно

Дефицитът на сън е сериозна предпоставка за влошаване на паметта. Докато човек спи, мозъкът му продължава да обработва информацията и точно тогава я систематизира.

  • Раздразнени сте, изпадате в депресивни състояния

Когато човек спи малко, се наблюдават симптоми на раздразнителност, депресия, безпокойство и изнервеност.Изследвания, проведени от учени от Харвард сочат, че ако човек спи не повече от 4,5 часа на денонощие, само след седмица ще усети признаци на умствено изтощение.

  • Непрекъснато сте гладни и трупате килограми

При бодърстването често запълваме времето с ровене в хладилника. Освен това съществуват и данни, според които, когато човек не си доспива, в организма му започва да се повишава изработването на кортизол – хормона, който провокира чувството на глад. Според изследване, проведено през 2004 г., при хората, които спят по-малко от 6 часа е повишен с 30% рискът от наднормено тегло и затлъстяване. Късното хранене допълнително води и до стомашни проблеми.

  • Мелатонинът в организма намалява

Това е хормон, отговорен за съня и се изработва от организма.  Когато се установи, че човек има дефицит на мелатонин, той може допълнително да се приема преди лягане. Продукти, които съдържат мелатонин са – мед, мляко, пуешко месо. Ако ги добавите в ежедневното си меню, ще гарантирате на организма си порция мелатонин, а на себе си - спокоен сън.

  • Жажда за алкохол

При недостиг или нарушения в режима на сън се влошава общото състояние на организма и се увеличава рискът от злоупотреба със спиртни напитки.

Реклама

Мнения