Публикация

Платформа за пациентска удовлетвореност подготвя Националната пациентска организация

Интервю с д-р Иван Вецев - експерт Достъп до лечение в НПО в рамките на изложението „ЗОНА ЗДРАВЕ” – Бургас


Предстои старта на един от ключовите проекти на НПО, свързан с достъпа и качеството на здравеопазване  -  платформата за пациентска удовлетвореност, която разработваме съвместно с Министерството на здравеопазването и НЗОК. Подготвени за подписване са споразумения с двете структури, за да могат да припознаят проекта като свой. Платформата се оформя изцяло по наредбата за достъп до здравеопазване, която е част от Рамковия договор и част от Закона за здравното осигуряване. В нея ще се извършва стандартизиране на информацията която получаваме от пациентите  -  това са сигнали както за удовлетвореност така и за неудовлетвореност от здравното обслужване. В частта „удовлетвореност”  - ако пациентите са доволни от предоставеното им здравно обслужване ще могат да дават информация за това че са доволни от даден лекар, защото ситуацията със здравеопазването не трябва да се гледа винаги от лошата и страна , все пак има и добри медицински специалисти,чиято дейност трябва да бъде поощрявана.


Целта на тази платформа е да събира информация за добрите дела на лекарите и в края на всяка година заедно с БЛС  ще правим награждаване на тези добри специалисти. Разбира се, създали сме си механизми по които да верифицираме тази информация, за да избегнем риска платформата да се превърне в PR  инструмент.


Другата част на платформата е „неудовлетвореност”.Тук пациентите ще подават сигнали за злоупотреби в здравеопазването, които включват корупция, лошо отношение.Изпращайки сигнал там, личността на пациента ще е защитена с добро ниво на конфиденциалност, а информацията ще се вижда само от администраторите на платформата.

Платформата ще обедини МЗ, НЗОК, всички РЗИ-та, Изпълнителна агенция по медицински одит и Изпълнителна агенция по лекарствата. Всички сигнали които пациентите изпращат във връзка с проблем в здравеопазването ще бъдат целенасочено изпращани.Така пациентът няма да се лута, чудейки се до коя организация да отправи сигнала за своя проблем.Ще има един единствен инструмент и това ще е Платформата за пациентска удовлетвореност.

Работния процес е много напреднал, очаква се да стартира до края на месец май тази година.

За повече информация по проектите на НПО, посетете нашия сайт.


Коментари