Бразилският орех помага срещу акне, цитрусите премахват белезите
Здравословно хранене
Здравословно хранене
Страница
Бразилският орех помага срещу акне, цитрусите премахват белезите

Бразилският орех помага срещу акне, цитрусите премахват белезите

Съществуват множество съвременни терапии за лечение на акне, но начинът на хранене оказва изключително влияние върху контрола на този кожен проблем


Акнето или т.нар. младежки пъпки са неприятно заболяване с още по-неприятни изражения. Зачервената раздразнена кожа и грозните пъпки са много повече от козметичен проблем - те носят със себе си ниско самочувствие и затруднено социално общуване. Въпреки че ги наричаме младежки, пъпките засягат както жени, така и мъже в зряла възраст. Съвременната медицина прилага редица методи и терапии за лечение на акне. Наред с тях обаче

изключително важна част от контрола на акнето е начинът на хранене.

Има храни, които хората с акнеична кожа задължително трябва да изключат от менюто си, и такива, които помагат да се намали хроничното възпаление в организма и да се ускори заздравяването на пъпките и белезите от акне. Бяло брашно, бяла захар, полуфабрикати, пакетирани храни (независимо дали са сладки или солени) – всички те поддържат активността на акнето и спомагат за неговото разпространение. Затова ако искате да имате здрава кожа, трябва да се лишите от тях.

Ето кои храни е добре да консумирате, за да се избавите от акнето

Храни, богати на селен – селенът има изключителна роля по отношение здравето на кожата. Той има силни антиоксидантни свойства и съдържа витамините А, Е и С, които действат антивъзпалително. Най-лесно можете да си набавите селен чрез консумацията на бразилски орех. Можете да го намерите във всеки магазин за ядки или в т.нар. магазини за здравословни храни. Разбира се ядките трябва да се консумират НЕ печени, а сурови или още по-добре накиснати.

Храни, богати на цинк цинкът има изключително позитивно влияние върху състоянието на кожата, оказва контрол върху отделянето на тестостерон и подобно на селена действа като силен антиоксидант.  За да си набавим цинк, трябва да консумираме морски дарове, месо и бобови култури.

Храни, богати на омега 3 и омега 6 полинаситени мастни киселини – те играят сериозна роля в поддържането на еластичността на кожата и въпреки че са мазнини, са полезни и не бива да се изключват от менюто. Това са някои видове риби (скумрия, сьомга, херинга); суровите ядки и семена (сусамово семе, ленено семе и др.)

Сурови плодове и зеленчуци – те снабдяват организма с витамин С и биофлавоноиди, които подпомагат заздравяването на кожата и ускоряват заличаването на белези от акне. Най-богати на тези вещества са цитрусовите плодове (портокали, лимони, грейпфрут).

Реклама

Мнения