Активно дълголетие в 8 стъпки
Животът днес
Животът днес
Компания
Активно дълголетие в 8 стъпки

Активно дълголетие в 8 стъпки

НИкога не е късно да промениш начина си на живот към по-добро

Старостта не е това, което беше или иначе казано - никога не е късно да подобрите живота си. Фактът, че сте преминали 60-те или дори 70-те не променя нещата. 

  1. Не си поставяйте възрастова граница 

Мислете за себе си не в цифри, а във възможности и желания. Не пренебрегвайте здравето си с оправданието, че е късно за каквато и да било промяна.

2. Физически упражнения

Физическата активност е важна стъпка за по-добра здравна кондиция. Има хора, които са започнали да правят гимнастика на 70 години и са извлекли голяма полза за здравето си от това.
Физическите упражнения помагат за контролиране на теглото, за понижаване на кръвното налягане и за укрепване на мускулите, което намалява риска от падания и наранявания. Упражненията намаляват и риска от развитие на деменция

3. Разтягайте се

При липса на активност мускулите се скъсяват и схващат. Затова непрекъснато стимулирайте своята гъвкавост. За подобряване на гъвкавостта помагат упражненията за разтягане, като например йога. 5 минути упражнения сутрин вършат чудеса. 

4. Следете теглото си

 Поддържането на здравословно тегло с физически упражнения и правилно хранене носи множество ползи. Сред тях са намаляване на риска от диабет и от някои видове артрит. Хората на възраст трябва  редовно да консумират повече плодове и зеленчуци. Установено е, че тези, които ежедневно изяждат поне 5 порции (обем около 5 чаени чаши) плодове и зеленчуци, имат по-ниско кръвно налягане, по-добра имунна система и страдат по-малко от сърдечни болести, диабет и рак.

5. Превенция

Превантивните мерки, като ежегодно поставяне на антигрипна ваксина и прегледи за цервикален рак, рак на гърдата и на дебелото черво, са много важни за нормалното остаряване. Следенето за други индикатори за заболявания, като високо кръвно налягане и ранен стадий на диабет, също допринася за избягване на страдания, които изпитват хората в по-късна възраст. Има и профилактични мерки за облекчаване на артрита, от който страдат милиони възрастни хора. Те трябва да са добре информирани за това заболяване, да се пазят от травми на ставите и да поддържат физическа активност. Специалистите подчертават, че движението при болните от артрит намалява болките и дискомфорта.

6. Оптимизъм и позитивизъм

Позитивното отношение към живота допринася за здравето и дълголетието. Проучване е показало, че редовното ходене на църква може да удължи живота с от 1 до 3 години. Според учените оптимистите живеят по-дълго и са по-защитени от сърдечносъдови заболявания.Ежедневната медитация също е сред препоръките на учените за справяне със стреса.

7. Съпричастност и помощ за хората в нужда

Американски учени установили , че смъртността на хора които полагали доброволен труд, за да помагат на ближните си хората, е  по-ниска в сравнение с тези, които помагали по егоистични причини или въобще не се включвали в подобна дейност.

8. Чашка алкохол на ден

Ново изследване показа, че жените на средна възраст, които си позволяват по едно алкохолно питие на ден, са в по-добро здравословно състояние, когато остареят, отколкото тези, които изобщо не употребяват алкохол, както и жените, които консумират повече от 2 или повече питиета дневно. Това са установили учени от Харвард след изследване на близо 14 000 жени, което започнало през 1976 година. Специалистите посочват, че под общо добро здраве разбират отсъствие на сърдечносъдово заболяване или диабет и на сериозни умствени нарушения. А всичко това води до активно дълголетие. 


Източник jivotatdnes.bg

Реклама

Мнения