Публикация

При мигрена хапвайте храни, богати на магнезий, витамин Д, В2 и фолиева киселина

При мигрена хапвайте храни, богати на магнезий, витамин Д, В2 и фолиева киселина

Липсата на витамини често е свързана с тежки главоболия


Симптомите на мигрената свалят човека като светкавица. Състоянието е изключително често срещано, само в САЩ от мигрена страдат 38 милиона мъже, жени и деца. Причините често са неясни, понякога може да са мистериозни.  Данни от скорошно изследване, представено на 58-ата годишна среща на Американското общество за главоболието, могат да хвърлят светлина върху причините за мигрената. Те показват, че скринингът  за витаминозна недостатъчност може да е ключ към разгадаването на причините за мигрената и пътя към едно по-спокойно състояние на мозъка.  

Мигренозните състояния могат да бъдат изключително тежки.

На всеки 10 секунди някой в САЩ търси помощ в спешен център

заради пулсираща болка в главата. Общо това прави по 1,2 милиона посещения на ден. 

По време на проучването учените изследвали 7 691 пациенти за витаминозна недостатъчност. Установено било, че тези, които страдат от чести мигрени, в много от случаите имат недостиг на витамините Д, В2, фолиева киселина, както и коензим Q10. Тъй като всеки витамин има определена роля в произвеждането на енергия за клетките, изследователите смятат, че ако страдате от витаминозна недостатъчност, това може да отключи мигрена, като по този начин организмът подсеща активно мозъка да търси помощ.

„Ще са нужни още изследвания, за да се установи дали витаминните добавки са ефективни при овладяването на мигренозни състояния като цяло, както и дали пациентите, при които тази недостатъчност е по-слабо изразена, ще се повлияят в по-голяма степен от тези добавки“, коментира ръководителката на изследването – д-р Сюзан Хейглър от медицинския център към Болницата за деца в Синсинати. 

През 2012 г. друго изследване свърза дефицита на магнезий в организма с мигрената. Данните тогава показаха, че тези, които редовно страдат от мигрена, много по-често страдат и от липса на магнезий в сравнение с хора, които рядко се оплакват от главоболие или мигрена. Оттогава лекарите

препоръчват комбиниран прием на магнезий с мултивитамини

при появата на първите симптоми на мигрената. Изводите от новите изследвания може би ще добавят нови витамини към списъка на необходимите, които подсилват организма и предпазват от пристъпи на мигрена. 

Мнозина прибягват до комбинираните витамини, защото така им е най-лесно да снабдят организма си с необходимите важни вещества. Най-добре е обаче тези вещества да се поемат в естествения им вид чрез храната. 

Витамин Д помага на тялото да абсорбира калция и

се намира в изобилие в сьомгата, риба тон, риба меч, 

а също и в сиренето и яйцата. Най-добрият избор обаче може би е да консумирате мляко или портокалов сок, обогатен с витамин Д, съветват американски диетолози.

Когато става въпрос за витамин В2, идеалните храни са  соя, спанак, бадеми и кисело мляко. От друга страна, фолиевата киселина се съдържа в много тъмнозелени зеленчуци като броколи и спанак, заедно с нахута, боба и лещата.

Коензим Q10 се съдържа в броколите, тъмните зелени зеленчуци, както и в  ядки, риба, ракообразните животни, свинското, рибата и говеждото месо. На последно място, за да подсилите организма си с магнезий, хапвайте бадеми, слънчоглед и семена от тиква, както и банани, кашу и ленено семе. И пийте много мляко. 

 Източник: „Медикал дейли“



Коментари