12 правила за здравословно хранене на учениците
Здравословно хранене
Здравословно хранене
Страница
12 правила за здравословно хранене на учениците

12 правила за здравословно хранене на учениците

За да са здрави децата трябва да се хранят здравословно и балансирано

  1. Разнообразна храна. Хранете се с разнообразна храна, а не с полуфабрикати.  
  2. Закусвайте - отделете 10 минути, но не за социални мрежи, а за да закусите. Закуската осигурява енергия за целия ден.
  3. Зърнени храни - изберете  зърнените храни, защото те са източник на енергия.
  4. Плодове и зеленчуци - консумирайте ги по няколко пъти на ден - може във вид на салати и фрешове.
  5. Мляко и млечни продукти - трябва да присъстват всеки ден в менюто ви.
  6. Ограничете месото - когато консумирате месо, да не е тлъсто, а когато е възможно го заменете  с риба, боб и леща.
  7. Пърженото - избягвайте го! Без чипс и пържени картофки, без панирани хапки (освен ако не са приготвени на фурна).
  8. Сладкото - ограничете го, особено във вид на бяла захар, вафли и напитки с добавена захар . Заменете го с плодове или черен шоколад.
  9. Сол - ограничете я, избягвайте солените храни.
  10. Вода - пийте поне по литър и половина вода на ден. Газираните напитки не само не са заместител на водата, но и трябва да бъдат избягвани.
  11. Физическа активност - движете се, спортувайте и поддържайте добра форма. Компютърните игри не се броят за физическа активност.
  12. Чистота - измивайте щателно всички сурови продукти, които консумирате, спазвайте добра лична хигиена.
Реклама

Мнения