Проф. Златица Петрова: Пациентите се оплакват най-много от качеството на здравеопазването
21.10
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
Проф. Златица Петрова: Пациентите се оплакват най-много от качеството на здравеопазването

Проф. Златица Петрова: Пациентите се оплакват най-много от качеството на здравеопазването

Едва 5% от жалбите в агенция "Медицински одит" са за нарушаване на икономическите права

Информираността на българските пациенти се увеличава, те са все по-подготвени и все повече познават правата си.

Това каза проф. Златица Петрова, директор на Изпълнителна агенция „Медицински одит“, в студиото на „Денят започва“ по БНТ.

Увеличават се жалбите, които постъпват в агенцията. За година и половина са постъпили 1027 сигнала, като по-голямата част от тях (62%) са свързани с качеството на здравното обслужване.
„Едва около 5% от жалбите са за нарушаване на икономическите права на пациента и още толкова за нарушаване на информационни права“, посочи проф. Петрова.

Тя коментира и случай, заснет от БНТ, при който служител на телевизията се оказа хоспитализиран в частната болница „Люлин“ в София, докато е на работа.
Яна Бенчева живее наблизо, а и кабинетът на личната й лекарка е в болницата. Отишла при нея с лека болка под ребрата. Лекарската дава направление при гастроентеролог за преглед. 

„Отидох на преглед при гастроентеролог и той каза, че трябва да ме хоспитализират, за да ми направят изследвания, за да видят от какво е тази болка. Дойдох аз въпросния понеделник, записаха ме, направиха ми ехография, взеха ми кръв и урина и ми казаха да си ходя след 2 часа и да дойда да се изпиша в четвъртък“, разказва пред камерата Яна.
Силно възмутена, тя подава сигнал към здравната каса. Инспекторите се отзовават моментално.

Яна е приета в болницата по 74 клинична пътека от понеделник - показва и онлайн регистъра в касата. По тази пътека касата би платила 720 лева. Твърде добра цена за едно изследване с ехограф и на кръв. По случая лекуващата лекарка отказва да говори. Управителката на болницата също не иска да дава обяснения.

 „Участието на гражданите в контрола е много важно. Ние дори и 1000 човека да станем и да следим денонощно във всяка болница, ако не участват пациентите и гражданите в този контрол, ефектът няма да бъде такъв, какъвто е. 

Освен това, тук вече има безспорни доказателства, че липсва хоспитализация и НЗОК има право да прекрати договора с болницата. Това също е регламентирано. Смятате ли, че прекратяването на един договор не е превантивна мярка“, каза проф. Петрова.

Реклама

Мнения