Публикация

Храните - "приятели" на добрата фигура


Понякога човешкият метаболизъм има нужда от малко помощ. Тя може да дойде включително и от продуктите вдневното си меню. Всичко, което трябва да направим, е да се опитаме редовно да консумираме поне една от храните, известни със способността да ускоряват метаболизма и да изгарят по-бързо калориите. 

От плодовете най-полезни за обмяната на веществата са грейпфрутите, крушите и ябълките.

Огромните диетични предимства на грейпфрута далеч не са мит. Резултатите от изследвания, проведени в престижната клиника „Скрипс”, показали, че участниците, които за период от 12 седмици всекидневно изяждали по половин грейпфрут след всяко ядене, накрая свалили близо два килограма и половина. Освен това уникалните съставки на богатия с витамин С цитрусов плод ефикасно намаляват и нивото на инсулина.

Ябълките и крушите са идеалният вариант за периодите между основните хранения, когато ни наляга гладът за сладко. Според изследователи от Държавния университет в Рио де Жанейро закръглените жени, които хапват по три малки ябълки или круши на ден, докато са на диета, губят повече килограми от онези, които не включват тези плодове в редуцирания си хранителен режим.

Сред зеленчуците най-добрите „приятели” на метаболизма са броколите и лютите чушки.

През последните години нарастват доказателствата за връзката между калция и загубата на тегло. Броколите имат високо съдържание не само на калций, но и на витамин С, който подпомага усвояването на този елемент. Вкусният зеленчук е ценен помощник в борбата с всякакви болести, тъй като доказано повишава имунитета.  

Лютите чушки ускоряват метаболизма благодарение на съдържащото се в тях вещество на име капсаицин. То стимулира тялото временно да отделя по-големи количества стрес хормони, което от своя страна води до бързо изгаряне на калории. 

Течностите също са абсолютно задължителни за всеки, който иска метаболизмът да не му създава проблеми. Солидни количества вода и зелен чай ще гарантират по-малко килограми и по-добра фигура.

Не бива да се пропускат и супите. Те засищат отлично и премахват чувството на глад, а най-голямото им предимство е, че не съдържат много калории.

" }-->

Коментари