Кампанията за безплатен очен скрининг приключи с благотворителен мач
01.11
Кампания за профилактика на детското зрение
Кампания за профилактика на детското зрение
Страница
Кампанията за безплатен очен скрининг приключи с благотворителен мач

Кампанията за безплатен очен скрининг приключи с благотворителен мач

Деца от приемни семейства играха футбол срещу официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед

Кампанията на KWIAT за профилактика на детското зрение приключи с очен скрининг на деца от приемни семейства, които участваха в благотворителен мач с официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед в България. Олимпийският медалист и четирикратен световен шампион Йордан Йовчев се включи в мача като посланик на кампанията за детското зрение. Финалната инициатива се състоя на 29 октомври в закритото игрище на спортен комплекс „Симеоново" и беше организирана съвместно от Официалният фен клуб на Манчестър Юнайтед в България и KWIAT в партньорство с Националната асоциация за приемна грижа.

След няколко оспорвани мача отборът на Йордан Йовчев, който демонстрира завидни футболни умения, грабна първото място в турнира. Играта на смесените отбори се оказа удоволствие не само за играчите, но и за наблюдаващите. Децата показаха спортен дух и завидни умения. Атракция бяха и малките дами, които наред с момчетата мереха сили в дербитата. След края на спортната програма всички деца получиха подаръци – очила от KWIAT.    

Преди да започне футболната игра, на всички присъстващи 27 деца от приемни семейства, беше направен безплатен очен скрининг с цел превенция и регистриране на потенциални зрителни проблеми. При 10 от децата бяха открити проблеми и за тях ще бъдат изработени безплатни очила. Очният скрининг на децата от приемни семейства беше извършен с авторефрактометър, предоставен от Essilor – голямата френска компания за производство на стъкла и апаратура за оптическия бранш е официален партньор на кампанията за детското зрение.

Фокус на тазгодишната кампания на KWIAT беше  именно възката между спорта и доброто зрение. През месеците септември и октомври наред с безплатния очен скрининг за деца в цялата страна, се проведоха и различни инициативи, които насочиха вниманието към необходимостта от редовна профилактика на очното здраве при децата. Националната кампания за профилактика на детското зрение се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България.

 Събитието се осъществи и с подкрепата на Join the players.  

Фото: © НАПГ – Владимир Бичев

Реклама

Мнения