7 полезни съвета за пречистване от отровите
DetoxiFive
DetoxiFive
Хранителни добавки
7 полезни съвета за пречистване от отровите

7 полезни съвета за пречистване от отровите

Отпадъчните продукти не позволяват усвояването на полезните

Скритата причина за умората и честите  болести е клетъчната дисфункция.Клетъчният подход към здравето е свързан с разбирането, че външната и вътрешната среда на клетката, нейната мембрана, сигнализация, ензимна активност и производство на енергия влияят върху функциите ѝ и върху целия организъм. В менюто ни днес често преобладават продукти, които натоварват тялото с трудно отстраними метаболити. Важно е да разберем, че освен приемане на необходими съставки, на организма е нужно и пречистване от отровите и непотребните продукти от обмяната на веществата. Хипократ заявява: «Ако тялото ти не е пречистено, то колкото повече го храниш, толкова повече му вредиш». Отпадъчните продукти не позволяват усвояването на полезните. Психолозите основателно настояват и за душевно пречистване и освобождаване от излишните вещи, амбиции и емоционални впечатления.


Избягвайте прекомерната употреба на мазни блюда. Консумирайте пресни зеленчуци и плодове, които притежават балансиращ потенциал. Яжте бобови, зелеви и лукови растения, за да се снабдите със сяра, която спомага за отстраняването на отровите. Предпочитайте дестилирана или пречистена вода. Преваряването концентрира замърсителите.


Правилното дишане е през носа, защото той филтрира и затопля въздуха. Не пушете и избягвайте задимени помещения. Съобразявайте се с нормативите на трудовата медицина, ако работите в потенциално вредни условия. Не вземайте добавки, съдържащи мед и желязо, освен ако не сте анемични. Не съхранявайте алкохолни напитки или кисели храни и течности (доматен или плодов сок, оцет) в кристални съдове. Проверявайте етикетите на козметичните продукти, дори на натуралните, за съдържание на токсични компоненти.

Хлорелата и пресният кориандър абсорбират токсичните метали. Репеят, андрографисът, леспедезата, мащерката, камшикът, червената детелина, ехинацеята, женшенът и гинко билоба, когато се вземат продължително, предпазват организма от увреждане от тежки метали и радиация. Екстрактът от гроздови семки унищожава свободните радикали и предпазва клетките от увреждания. Постенето и контролираното от специалист лечебно гладуване действат благоприятно за освобождаване от токсините. Селенът помага на организма да елиминира и да се предпази от токсичния ефект на тежките метали. Основен детоксикиращ механизъм в организма е конюгирането с глутатион. Той се справя с трудните за елиминиране мастноразтворими токсини и е отличен антиоксидант, затова дефицитът му би бил катастрофален. За да сте сигурни, че глутатионовото конюгиране протича нормално, яжте аспержи, авокадо, орехи, зелеви зеленчуци и плодове, богати на витамин С.
Други аминокиселини (глицин, таурин, глутамин, аргинин и орнитин) също са важни за обменното детоксикиране. За осигуряването им е нужно умереното консумиране на пълноценни белтъчини.

Сутрешно вътрешно промиване
Скоро след ставане изпийте 2-3 чаши умерено топла вода. Поне 20 мин. след това не закусвайте, а правете водни процедури и леки упражнения. После може да приемате подходящи билкови продукти и да преминете към лека, но витаминозна закуска.

Разтоварване със сурови зеленчукови сокове
Природата предлага изобилие от възможности за формулиране на оптимална смес от зеленчуци за сокове. Обикновено основните са моркови, краставици, различни видове зеле и кореноплодни, а допълнително към тях се прибавят магданоз, копър, глухарче и други зеленолисти, както и червено цвекло, сурови тиквички или тикви. Соковият прием е 1,5 – 2 литра на ден. Това разтоварване е с висок целебен потенциал при много заболявания и още по-голяма профилактична стойност. Обаче при продължителност повече от 3-4 дни месечно е добре да се осигури специализирано ръководство. Захранвайте се постепенно за още 3-4 дни, преди да преминете към обичайното балансирано меню.

Предимно плодово разтоварване
Ако се акцентира на много сладките плодове и меда, тази диета не е подходяща за всеки. Но ако сладостите се ограничат, тя става по-универсална. Удобството тук е, че не е необходимо сокоизцеждане - повечето плодове са лесно смилаеми и при директна консумация. А ако се добавят от по-меките сурови зеленчуци, плюс твърди, сварени на пара или супа, както и малки количества сурови ядки, кълнове, водорасли, цветен прашец и други суперхрани, режимът може да се балансира допълнително и да се прилага дори самостоятелно до седмица.

Антиоксиданти, минерали и витамини
Антиоксидантите предпазват от щетите, причинени от свободните радикали. Последните са силно активни съдържащи кислород молекули, които се получават при нормалната обмяна, но клетъчното окисление се свръхактивира при редица отравяния. Щетите от свободните радикали са причина да остаряваме и отчасти са виновни за много заболявания. Антиоксидантите предпазват от набезите им и предпазват клетъчните органели от вредите, причинени от високата кръвна захар, токсините и възпаленията.
Особено голяма е ролята на еритроцитите и левкоцитите в кръвта и лимфата, които снабдяват всички други клетки с кислород и хранителни вещества и ги пазят от вредности. Тези основни функции могат да бъдат нарушени от проникнали отвън или образувани от вътрешния метаболизъм отрови. Селенът е ефективен протектор срещу тях и така пречиства тъканните течности и целия организъм, като се подпомага и поддържането на добро общо здравословно състояние. Минералът е с ключова роля за антиоксидантната защита на клетъчно равнище. За предпочитане са органично свързаните форми като L-селенометионин. С важна роля за пречистването са още магнезият, цинкът, витамините С, Е, В2 и В6. Молибденът  (съдържа се в бобови и пълнозърнести продукти) спомага за неутрализирането на сулфитите и на излишната мед. Интересна е връзката на калция с оловото – организмът не може да ги различава и те се асимилират по сходен механизъм. Тъй като малките деца, бременните и хората с калциев дефицит абсорбират повече калций, за да посрещнат нуждите си, то те могат да абсорбират и повече олово. Но калциевите добавки следва да се приемат с внимание, тъй като при предозиране могат да навредят. Поостарели са и препоръките да се набляга на млечни продукти като най-добър калциев източник. За много хора с лоша поносимост към тях по-здравословни хранителни източници на минерала са повечето зеленчуци, ядки и семена (особено сусамът) и някои морски продукти.

Вече има български продукт  подпомагащ пречистването на тялото от токсини и обменни разпадни продукти - ДетоксиФайв.

Съчетан с подходящия хранителен режим, за който ви дадохме няколко полезни съвета по-горе, ДетоксиФайв действа като антиоксидант и подпомага   нормалната функция на имунната система. 

Реклама

Мнения

4 ное 2016 15:13

А бе това с водата е мижи да те лажем. Говорила съм с лекар, който ми е казал, че ако се прекали с пиенето на вода може да си навредиш на бъбреците. Не става просто с наливане.И как точно да се храниш здравословно като храната, която купуваме е бъкана от отрови. Чухте ли за отровните лимони, аз съм потресена!

4 ное 2016 15:10

Полезна информация. Чувал съм, че отровите в организма могат се изчистят и от пиенето на достатъчно вода. Изчислява се по 30 мл на килограм. Това разбира се трябва да е съчетано със здравословно хранене, за да не се поглъщат нови отрови.