Публикация

МBMD: Най-проблемни са спешната и болничната помощ


Пациентите у нас са най-недоволни от спешната помощ и от болничното лечение – като им дават оценка  съответно 3,78 и 3,79. Това сочи проучване на на Института за маркетинг и социални изследвания MBMD.
Цялостната оценка на качеството на здравните услуги в България е добър 3,67 – каза директорката на MBMD Мирослава Радева.

90% от пациентите ползват консултации при личен лекар, 49% се възползват от правото си на посещение или консултация при специалист и 26% от хората си правят медицински изследвания. Болничното лечение е 12% от ползваните здравни услуги.

От социологическите данни  става ясно, че за сериозните медицински изследвания хората от големите областни градове, обърнали се към специалист в същото населено място, са 43%, а тези, които биха потърсили медицински услуги извън района, в който живеят, са 48%. Обръщащите се към частни специалисти са 10%.

За сериозни изследвания всеки четвърти, или 25 % от хората ще потърсят помощ в столицата или в по-големите областни градове, а за оперативна намеса - 34%.

" }-->

Коментари